Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

FRSiH 2018: Branża mięsna ma pewien problem z komunikacją

- Jako branża częściowo sami kształtujemy pewną świadomość. Wypuszczając produkty "bez GMO" czy "bez antybiotyków" pokazujemy, że inne produkty są z GMO czy antybiotykami. Musimy jako branża przyjąć deklarację, że albo branża produkuje bez GMO, antybiotyków albo nie i trzymać się jednego i to kształtować na rynku. Pokazywanie, że coś jest bez antybiotyków sugeruje, że inne produkty je zawierają - mówił Witold Choiński, prezes zarządu Związku Polskie Mięso podczas debaty "Polska branża mięsna przeskoczyła swoją ligę" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.

FRSiH 2018: Branża mięsna ma pewien problem z komunikacją
Witold Choiński, prezes zarządu Związku Polskie Mięso, fot. PTWP

W pierwszej części dyskusji, która poświęcona była kondycji branży mięsnej, Witold Choiński przyznał, że sektor wołowiny rozwija się dynamicznie.

- Jako "Polskie Mięso" wraz z sześcioma organizacjami pracowaliśmy wiele miesięcy nad Strategią Rozwoju Sektora Wołowiny. Chcemy żeby mięso to było postrzegane nie jako najtańsze, tylko z wartością dodaną. Liczymy na to, że wypracuje swoją markę biorąc pod uwagę wszystkie etapy produkcji: od pola, poprzez dobrostan zwierząt, a na końcu żeby przetwórca i producent byli zadowoleni ze sprzedaży. Praca nad strategią cały czas trwa, mamy spotkania z rolnikami i przetwórcami gdzie pokazujemy co ona za sobą kryje - dodał.

Choiński przyznał, że przed branżą długa droga jeśli chodzi o odbudowanie spożycia wołowiny w Polsce.

- Wiemy że spożycie wołowiny jest bardzo niskie i wynosi ok. 2,2-2,3 kg na mieszkańca. Gdy porównamy je do lat 2002-03 gdzie wynosiło 17 kg to pokazuje jaką drogę mamy przed sobą. Oczywiście, wtedy cena tej wołowiny była zupełnie inna, ale dziś nie chcemy konkurować ceną tylko jakością, a jakość będziemy budować m.in. tą strategią, która zakłada wiele praktycznych elementów do wdrożenia żeby na koniec sprzedać wysokiej jakości rozpoznawalny produkt - dodał.

W drugiej części dyskusji, poświęconej modzie na wegetarianizm i ograniczanie spożycia mięsa, Witold Choiński wskazał, że Polacy nie spożywają dużo mięsa na tle światowych liderów.

- Spożycie mięsa w Polsce kształtuje się na poziomie 75 kg rocznie na osobę. W czołówce europejskiej i światowej mamy już jednak kraje, gdzie je się 110-120 kg mięsa, a do tego nam jeszcze bardzo daleko. Spożywanie mięsa niesie ze sobą korzyści, o których weganie zapominają. Dzisiaj jednym z elementów, na które stawiamy to szkolenie i edukacja - od szkół podstawowych po szkoły gastronomiczne i podawanie mięsa w odpowiedniej formie, która nie budzi wątpliwości że mięso jest zdrowe i wręcz konieczne w codziennej diecie. Nie mówimy tu o spożywaniu codziennie 1 kg mięsa tylko porcjach obiadowych na talerzu - dodał.

Choiński wskazał, że niektórych szkół gastronomicznych nie stać dziś na zakup mięsa.

- Robimy szkolenia w szkołach gastronomicznych z przygotowania drobiu, wołowiny. Uczniowie jednej ze szkół przez trzy lata edukacji w ogóle nie mieli do czynienia z żadnym mięsem, ponieważ szkoły nie było stać na to żeby na lekcje praktyczne kupić mięso, z którego nauczą się przygotowywać posiłki przyswajalne dla przeciętnego konsumenta. A mówimy o przyszłych kucharzach. To pokazuje jak dużo jest do zrobienia - dodał.

więcej informacji:

Witold Choiński RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    Polskie Mięso RSS ALERT    /    GMO RSS ALERT    /    antybiotyki w kurczakach RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT    /    edukacja kulinarna RSS ALERT    /    edukacja żywieniowa dzieci RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    FRSiH 2018 RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.228.185
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.