Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

FRSiH 2018: Polska branża mięsna przeskoczyła swoją ligę (relacja+zdjęcia)

Polskie drobiarstwo, podobnie jak branża wieprzowa i wołowa, mimo wyzwań wynikających z chorób zwierząt czy ograniczeń w handlu na światowych rynkach, idą do przodu. Choć Polacy wciąż chętnie jedzą mięso, producenci muszą bacznie analizować światowe trendy i zachowania konsumentów, w szczególności dotyczące rozmaitych mitów dotyczących mięsa - to wnioski płynące z debaty "Polska branża mięsna przeskoczyła swoją ligę" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.

FRSiH 2018: Polska branża mięsna przeskoczyła swoją ligę (relacja+zdjęcia)
Debata "Polska branża mięsna przeskoczyła swoją ligę" na FRSiH 2018, fot. PTWP

Wprowadzeniem do pierwszej części dyskusji - poświęconej kondycji i bieżącym wyzwaniom branży, było nagranie wideo z wypowiedzią Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Jana Krzysztofa Ardanowskiego na temat aktualnej sytuacji związanej z ASF.

Piotr Antkowiak, dyrektor zarządzający OSI Poland Foodworks wskazał, że wołowina i branża wołowa - biorąc pod uwagę zarówno hodowców, jak i zakłady przetwórcze - ma się bardzo dobrze.

- Od wielu lat nieustannie się rozwijamy. Pojawiają się hasła zakazu uboju rytualnego czy zakazów eksportu do pojedynczych krajów, ale fakty są takie, że w ciszy i spokoju wiele firm rozwija sprzedaż wołowiny. Produkt ten jest coraz bardziej znany i ceniony na świecie. Musimy pamiętać, że droga od wołowiny, która była postrzegana jako mięso tanie i bez żadnej reputacji na rynkach zagranicznych do produktu który będzie miał uznaną reputację i markę jest długa. I to robimy jako branża. Próbujemy zainteresować rolników żeby produkowali lepiej, bardziej świadomie i żeby można było w oparciu o ich surowiec lepiej budować markę polskiej wołowiny za granicą - dodał.

Również Witold Choiński, prezes zarządu Związku Polskie Mięso przyznał, że sektor wołowiny rozwija się dynamicznie, choć przed branżą długa droga jeśli chodzi o odbudowanie spożycia tego mięsa w Polsce.

- Wiemy że spożycie wołowiny jest bardzo niskie i wynosi ok. 2,2-2,3 kg na mieszkańca. Gdy porównamy je do lat 2002-03 gdzie wynosiło 17 kg to pokazuje jaką drogę mamy przed sobą. Oczywiście, wtedy cena tej wołowiny była zupełnie inna, ale dziś nie chcemy konkurować ceną tylko jakością, a jakość będziemy budować m.in. opracowaną przez 6 organizacji branżowych Strategią Rozwoju Sektora Wołowiny, która zakłada wiele praktycznych elementów do wdrożenia żeby na koniec sprzedać wysokiej jakości rozpoznawalny produkt - dodał.

Anna Olewnik-Mikołajewska, prezes ZM Olewnik przyznała, że zazdrości producentom drobiu.

- Gramy w bardzo dobrej lidze. Notujemy rekordowe wyniki jeśli chodzi o eksport produktów rolno-spożywczych, co mówi samo za siebie. Zazdroszczę producentom drobiu, którzy pomimo problemów mają fajne liczby w eksporcie. Cieszy fakt, że wszystkie polskie produkty rolno-spożywcze zasłużyły zagranicą na miano dobrych produktów pod kątem jakości i wszystkiego, co powoduje, że ten eksport cały czas rośnie. Życzyłabym sobie żeby eksport cały czas rósł i żebyśmy nie zgubili tego trendu. Nie pomagają nam oczywiście ogniska chorobowe i zły PR branży. Zależy mi żebyśmy w dalszym ciągu wypracowywali w działaniach marketingowych i jakościowych dobrą markę polskiej żywności zagranicą - dodała.

więcej informacji:

FRSiH 2018 RSS ALERT    /    Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    Piotr Antkowiak RSS ALERT    /    Anna Olewnik-Mikołajewska RSS ALERT    /    Janusz Rodziewicz RSS ALERT    /    Witold Choiński RSS ALERT    /    Mariusz Szymyślik RSS ALERT    /    Bartłomiej Wyrębski RSS ALERT    /    Łukasz Targoszyński RSS ALERT    /    Wiesław Różański RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.182.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.