Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

FRSiH2015: Przemysł mięsny. Redefinicja priorytetów w sektorze przetwórstwa mięsa - pełna relacja

Branża mięsna podlega nieustannym przeobrażeniom, więc aby się rozwijać, lub chociaż utrzymać swoją dotychczasową pozycję, konieczna jest elastyczność w działaniu i wielka determinacja. Mimo problemów związanych z rosyjskim embargiem i ASF, liderzy rynku mięsa ostro prą do przodu - to główne wnioski płynące z debaty „Przemysł mięsny. Redefinicja priorytetów w sektorze przetwórstwa mięsa”, która odbyła się na VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

FRSiH2015: Przemysł mięsny. Redefinicja priorytetów w sektorze przetwórstwa mięsa - pełna relacja
Prelegenci panelu "Przemysł mięsny. Redefinicja priorytetów w sektorze przetwórstwa mięsa" (fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl)

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 06-11-2015, 14:33

Spotkanie rozpoczęła prezentacja „Aktualne trendy rozwiązań magazynowych w branży mięsnej”, którą przedstawił Andrzej Bonk, dyrektor Oddziału Gdynia w firmie SSI SCHÄFER. – Z całego sektora spożywczego, to właśnie w branży mięsnej rozwój jest szczególnie dynamiczny. Zakłady mocno inwestują w nowe technologie, w tym w obszary takie jak: składowanie, transport i wysyłki towarów – powiedział ekspert. – Rynek wymaga od firm mięsnych produktów w coraz mniejszych partiach, w lepiej niż kiedyś przygotowanych zestawach, drobniej porcjowanych i kompletowanych. Dlatego pojawiły się systemy do dynamicznego kompletowania, do zbierania towarów w sposób jak najbardziej oszczędny. Dziś potrzeba rozwiązań, które zagwarantują przygotowanie towaru w sposób możliwie jak najszybszy, z uwzględnieniem rosnącej liczby asortymentów i jak najtaniej – dodał. 

- Od kilku lat na świecie i w Polsce zaczyna się rozwijać technika składowania automatycznego. Jej rosnąca popularność ma związek z kilkoma czynnikami, m.in. z malejącą ilością chętnych do pracy w trudnych warunkach, np. w mroźni. W przypadku składowania automatycznego najczęściej wykorzystywane są tzw. zabudowy typu SILO, czyli konstrukcje samonośne, zarówno do składowania palet, jak i pojemników oraz drobnicy. Warto również zwrócić uwagę, że coraz częściej wykorzystywane są systemy pomocnicze, do składowania towarów nieco innych niż standardowe, czyli np. przypraw, opakowań czy etykiet – wskazał Andrzej Bonk. – Nasza firma może wystąpić zarówno jako dostawca systemu, jak i generalny wykonawca. Jesteśmy w stanie zrealizować tego typu projekt „pod klucz” – zaznaczył.  

Anna Olewnik-Mikołajewska, prezes Zakładów Mięsnych Olewnik-Bis zauważyła, że chociaż wiele firm mięsnych nie rezygnuje z inwestycji, to jednak trudno mówić o ożywieniu w branży. Jej zdaniem za kłopoty przedsiębiorstw odpowiadają w głównej mierze niesprzyjające czynniki zewnętrzne. – Statystyczny Polak zjadł w zeszłym roku 24 kg mięsa. Według prognoz w tym roku zjemy o 1 proc. mniej. Ponadto, w sektorze mięsno-wędliniarskim poziom przychodów ze sprzedaży ma się w tym roku obniżyć o 3 proc. – powiedziała Anna Olewnik. – Na kondycji firm mięsnych odciska się także rosyjskie embargo oraz polityka państw azjatyckich, które zamknęły się na naszą wieprzowinę po wykryciu w Polsce przypadków wirusa afrykańskiego pomoru świń – dodała.

W jej ocenie przyszły rok również nie napawa menadżerów zakładów mięsnych optymizmem. – Może to być jednak rok przełomowy. Na pewno da się zauważyć postęp konsolidacji rynku. To konieczność, ze względu na wzrost znaczenia sieci handlowych oraz kurczenie się rynku lokalnego. Można też przewidywać, że wzrosną nakłady firm mięsnych na marketing i reklamę – prognozowała prezes ZM Olewnik. – Jeśli zaś chodzi o nasz zakład, to bieżący rok stanowi dla nas wielki krok naprzód. Odnotujemy ok. 15 proc. przyrost sprzedaży, przy jednoczesnym umocnieniu marki. Mamy za sobą kilka przełomowych projektów produktowych. Co więcej, mamy zatwierdzone plany inwestycyjne związane ze zwiększeniem mocy produkcyjnych, których zaczyna nam już brakować – podkreśliła.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

INDIndykpol SA

więcej informacji:

FRSiH2015 RSS ALERT    /    Łmeat RSS ALERT    /    Olewnik RSS ALERT    /    Pini Polonia RSS ALERT    /    Indykpol RSS ALERT    /    Indykpol Brand Management RSS ALERT    /    Związek Polskie Mięso RSS ALERT    /    SSI Schaefer RSS ALERT    /    Edyta Łuczyńska RSS ALERT    /    Andrzej Bonk RSS ALERT    /    Halina Osińska RSS ALERT    /    Anna Olewnik-Mikołajewska RSS ALERT    /    Grażyna Prokopiuk RSS ALERT    /    Jerzy Rey RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    konsolidacja branży mięsnej RSS ALERT    /    inwestycje w branży mięsnej RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.209.80.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.