Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Gobarto: 21,7 mln zł zysku netto w I półroczu 2017

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-08-2017, 12:30
Gobarto: 21,7 mln zł zysku netto w I półroczu 2017
Dariusz Formela, Prezes Zarządu Gobarto S.A.; fot. PTWP

W I półroczu 2017 roku Grupa Gobarto wypracowała 21,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy przychodach w wysokości 847,8 mln zł. Zysk operacyjny Grupy wyniósł ponad 30 mln zł, a zysk EBITDA 43,2 mln zł.

W drugim kwartale, a w efekcie całym pierwszym półroczu 2017 r. nastąpił znaczący wzrost cen trzody chlewnej w kraju, co było spowodowane ograniczeniem produkcji unijnej i dużym popytem na polską wieprzowinę, zarówno ze strony krajów członkowskich, jak i spoza UE. W czerwcu tego roku za 1 kg żywca wieprzowego producenci uzyskiwali średnio 5,61 zł, czyli o 15% więcej niż w czerwcu 2016 roku. Eksperci przewidują, że z uwagi na sezonowe zmiany relacji podaży do popytu do końca tego roku utrzyma się trend wzrostowy, choć w ostatnim kwartale może on nieznacznie wyhamować. Utrzyma się również dotychczasowy poziom spożycia wieprzowiny, dzięki dalszej poprawie dochodowej ludności.

W tych warunkach rynkowych w pierwszej połowie tego roku Grupa Gobarto wypracowała 21,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 7,3 mln zł w I kw. 2016 (wzrost r/r o 197,5%) przy przychodach wynoszących 847,8 mln zł (691,9 mln zł w I kw. 2016), które wzrosły o 22,5 proc. Przychody z eksportu wyniosły 120,5 mln zł, czyli o 46,4% więcej r/r, co dało 14,2% udział w przychodach ogółem. Zysk operacyjny Grupy osiągnął wartość 30,3 mln zł i był wyższy o 139,6% od uzyskanego w I półroczu 2016 roku. W raportowanym okresie Grupa wypracowała 43,2 mln zysku EBITDA – o 85,1% więcej r/r.

Segmentem, który miał największy wpływ na poprawę wyników Grupy był segment Mięso i wędliny reprezentowany przez spółkę Gobarto S.A. Jego przychody wyniosły 810,4 mln zł, a zysk operacyjny 15,1 mln zł. W tym czasie EBITDA osiągnęła wartość 22,3 mln zł.

– W ostatnich miesiącach skupiliśmy się na realizacji założonej strategii rozwoju. Cały czas intensywnie poszukujemy nowych rynków zbytu, dzięki czemu utrzymaliśmy wysoką dynamikę wzrostu przychodów eksportowych mimo zamknięcia rynków azjatyckich oraz embarga do Rosji, Kazachstanu czy Białorusi. W dalszym ciągu strategicznymi obszarami działalności Grupy pozostają ubój wieprzowiny oraz rozwój produkcji zwierzęcej. Poprawa koniunktury na rynku trzody chlewnej znacząco ułatwia nam realizację tych celów – mówi Dariusz Formela, Prezes Zarządu Gobarto S.A.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.