Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Gobarto: ASF i niskie ceny trzody weryfikują rynek

- ASF i niskie ceny trzody czyszczą i weryfikują rynek. Nie wszyscy mogą na nim wytrzymać i zaakceptować przez dłuższy czas stratę na produkcji. W Gobarto mamy kilka segmentów działalności, dzięki czemu jesteśmy w stanie przetrwać trudny rok, bo mięso i hurtownie zarabiają. W ten sposób jesteśmy w stanie pokryć stratę - mówią Marcin Śliwiński, prezes zarządu Gobarto S.A. i Rafał Oleszak, wiceprezes zarządu Gobarto SA.

Gobarto: ASF i niskie ceny trzody weryfikują rynek
Marcin Śliwiński, prezes zarządu Gobarto S.A. i Rafał Oleszak, wiceprezes zarządu Gobarto SA, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
Data: 25-04-2019, 09:45

Marcin Śliwiński zauważył, że mimo mody na trendy dietetyczne rola wieprzowiny w diecie Polaków rośnie. Jej spożycie zwiększyło się na przestrzeni 2018 roku o 2 kg na osobę.

- Przeciętny Polak zjada 75 kg mięsa rocznie, z tego 40 kg wieprzowiny, 27 kg drobiu i ok 3 kg wołowiny. Zauważamy też znaczny wzrost produkcji wieprzowiny w USA. W 2018 r. Unia Europejska zanotowała nieznaczny wzrost produkcji, w tym roku prognozy przewidują stabilizację. Poza tym wszędzie oprócz UE widzimy wzrost konsumpcji wieprzowiny, co cieszy, ponieważ możemy rozwijać nasze rynki eksportowe. Widzimy także wyraźny wzrost eksportu mięsa wieprzowego przez Polskę. W styczniu 2019 było to ok. 5 proc. więcej niż w styczniu 2018 r. Wyraźny wzrost eksportu widać również w Hiszpanii, co jest spowodowane wzrostem wysyłek do Chin. Rozprzestrzenianie się wirusa ASF w Chinach to pozytywna wiadomość dla producentów wieprzowiny w Europie. Ubito tam bardzo dużo stad tuczników oraz loch, tak więc na pewno odbudowanie pogłowia zajmie trochę czasu. Zanim to nastąpi Chiny będą musiały wieprzowinę importować. - dodał.

Rafał Oleszak wskazał trzy główne czynniki, które warunkowały sytuację rynkową Gobarto w 2018 roku.

- 2018 był dla nas ciekawym rokiem, raczej trudnym niż łatwym. Po pierwsze, mieliśmy do czynienia z dalszym rozprzestrzenianiem się ASF. Nauczyliśmy się z nim żyć. Udział eksportu w naszych przychodach ogółem delikatnie wzrósł, a to znaczy że radzimy sobie, mimo ograniczeń związanych z ASF. Po drugie pod koniec 2018 r. zakończyliśmy proces integracji i restrukturyzacji ZM Silesia. Przenieśliśmy produkcję z dwóch zakładów: w Ciechanowie i Ciechanowcu do Sosnowca. Dzisiaj zakład Silesii jest w pełni zintegrowany, dzięki czemu zwiększyliśmy wolumen produkowanych wyrobów. Ma to wpływ na zmniejszenie kosztów stałych. Proces integracji trwał cały 2018 rok. Do tego momentu Silesia ponosiła wysokie koszty produkcji związane ze zdublowaniem kosztów stałych wynikających z dwóch lokalizacji. Po trzecie, negatywnie wpływały na nas niskie notowania żywca utrzymujące się przez cały rok - dodał.

więcej informacji:

Gobarto RSS ALERT    /    Marcin Śliwiński RSS ALERT    /    Rafał Oleszak RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    wieprzowina 2018 RSS ALERT    /    wieprzowina 2019 RSS ALERT    /    eksport wieprzowiny RSS ALERT    /    trzoda chlewna RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    ceny żywca wieprzowego RSS ALERT    /    ASF RSS ALERT    /    ASF w Polsce RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    spożycie wieprzowiny RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.48.40
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.