Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Gobarto ze wzrostem wyników finansowych po trzech kwartach 2018 r.

W trzech kwartałach 2018 roku Grupa Kapitałowa Gobarto wypracowała 1,56 mld zł przychodów wobec 1,28 mld zł w analogicznym okresie 2017 roku. Zysk netto Grupy wzrósł w omawianym okresie z 12,4 mln zł w 2017 r. do 16,1 mln zł w 2018 r. W ocenie zarządu spółki na wyniki grupy największy wpływ miała restrukturyzacja segmentu przetwórstwa w ramach grupy, niskie ceny żywca oraz rozprzestrzenianie się wirusa ASF w Europie.

Gobarto ze wzrostem wyników finansowych po trzech kwartach 2018 r.
fot. za gobarto.pl

Jak wynika z obliczeń Biura Analiz i Strategii Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) na podstawie danych Ministerstwa Finansów, w pierwszych ośmiu miesiącach 2018 roku eksport produktów wieprzowych z Polski wyniósł 530 tys. ton i był wyższy r/r o 2,5%. W tym samym okresie import zwiększył się o 9% r/r do wartości 642 tys. ton (w ekwiwalencie tusz). Największy udział w eksporcie miało mięso (61%).

W strukturze polskiego eksportu w okresie od stycznia do sierpnia br. dominują Niemcy z wielkością na poziomie ponad 47 tys. ton. Tuż za nimi plasują się Stany Zjednoczone – 43 tys. ton. Pozostałe, istotne kraje importujące polską wieprzowinę to niezmiennie: Włochy, Słowacja oraz Republika Czeska. Od dłuższego czasu zauważalny jest trend spadkowy cen żywca wieprzowego, który przy rosnących cenach paszy oraz ograniczeniach eksportowych, wynikających z występowania wirusa ASF, przekłada się na mniejszą opłacalność chowu trzody chlewnej w kraju.

W takich warunkach rynkowych Grupa Gobarto wypracowała w trzech pierwszych kwartałach br. 4,2 mln zysku operacyjnego przy przychodach wyższych niż rok wcześniej (w analogicznym okresie) o 22,3% i wynoszących ponad 1,56 mld zł. Przychody z eksportu wyniosły 207,88 mln zł, czyli o 15,1% więcej r/r, co dało 13,27% udziału w przychodach ogółem. Zysk EBITDA wyniósł 42,46 mln. Grupa odnotowała również stratę netto na poziomie 5,5 mln zł, co było efektem gorszych wyników finansowych w segmentach.

Pierwszy z segmentów – Trzoda Chlewna – obarczony jest od początku roku wpływem bardzo niskich cen żywca wieprzowego. Utrzymujące się od dłuższego czasu niskie notowania cen żywca na niemieckiej giełdzie (ZMP) determinują jego ceny w Polsce i Europie. Ich poziom jest tak niski, że nie pokrywa on kosztów produkcji trzody chlewnej. W ostatnim czasie, na skutek chwilowego zawieszenia eksportu polskiej wieprzowiny do Stanów Zjednoczonych, trend spadkowy cen żywca jeszcze się pogłębił. Ponadto sytuację utrudnia rozprzestrzeniający się wirus ASF, co dodatkowo na rynku mięsa przetworzonego generuje problemy ze zbytem mięsa wieprzowego w Europie. W opinii ekspertów niski poziom cen ma charakter przejściowy. W kolejnych latach należy spodziewać się wzrostu notowań i tym samym powrotu wyników do wysokiego poziomu z lat 2016 i 2017.

więcej informacji:

Gobarto RSS ALERT    /    Marcin Śliwiński RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    trzoda chlewna RSS ALERT    /    wyniki Gobarto RSS ALERT    /    Gobarto500 RSS ALERT    /    ASF RSS ALERT    /    eksport wieprzowiny RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.182.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.