Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Mispol chce za 2-3 lata osiągnąć 8 proc. rentowności netto

  • Autor: GPW InfoStrefa
  • Data: 20-05-2008, 16:58

Mispol szacuje, że w tym roku utrzyma swoją pozycję na rynku dań gotowych oraz w segmencie konserw i pasztetów, natomiast niewielki wzrost udziałów rynkowych planuje w segmencie pet food. Spółka ocenia, w ciągu 2-3 lat będzie w stanie powrócić do 8-procentowej rentowności netto w grupie.

"Powrót do 8-procentowej rentowności netto na poziomie grupy będzie możliwy w perspektywie 2-3 lat" - powiedział we wtorek na konferencji prezes Mispolu Marek Piątkowski. Po pierwszym kwartale tego roku grupa Mispolu miała 1,3 proc. rentowności netto. W 2007 roku rentowność netto grupy wynosiła 5,1 proc., a w 2006 roku 8 proc.

Na początku maja prezes mówił w wywiadzie dla PAP, że w 2008 roku możliwe jest osiągnięcie rentowności netto przez samą spółkę Mispol.
Spółka zapowiada, że w tym roku będzie podejmować tylko działania mające na celu utrzymanie się na rynku i niewielki wzrost. "Zakładamy, że w tym roku utrzymamy udział w rynku konserw i pasztetów oraz dań gotowych. Chcemy natomiast zwiększyć udział w rynku karmy dla zwierząt, z obecnych 7 proc." - powiedział Piątkowski. Dodał, że spodziewa się wzrostu w tym segmencie do poziomu poniżej 10 proc.
Prezes poinformował, że według szacunków spółki, ma ona 17-18 proc. udziału w rynku konserw i pasztetów oraz około 10 proc. udziałów w rynku dań gotowych, którego wartość w ubiegłym roku szacowana była na 280-300 mln zł.

"Naszym zdaniem, rynek dań gotowych wzrośnie w tym roku o 20-30 proc., do 350-370 mln zł" - ocenił prezes. Mispol w pierwszym kwartale tego roku osiągnął 53,9 mln zł przychodów, 2,8 mln zł EBIT, 4,5 mln zł EBITDA oraz 718 tys. zł zysku netto. W pierwszym kwartale 2007 roku przychody grupy wynosiły niemal 28 mln zł, EBIT 2,8 mln zł, EBITDA 3,6 mln zł, a zysk netto 3,6 mln zł.

Według spółki, przyczyną obniżenia zysku netto rok do roku były m.in. wysokie ceny surowców, w tym głównie pszenicy oraz efekt wysokiej bazy sprzed roku. "Na skutek wzrostu cen pszenicy koszt wytworzenia karmy suchej wzrósł o 20 proc. Podnieśliśmy już ceny naszych produktów, jednak podwyżkę cen odczujemy dopiero w wynikach drugiego kwartału" - powiedział Piotr Domaszewski, członek zarządu i dyrektor generalny Mispolu.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH