Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Pamapol poprawiła wyniki za 2016 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-04-2017, 10:58
Grupa Pamapol poprawiła wyniki za 2016 r.
Robert Jankowski, prezes zarządu Pamapol S.A. Fot. Pamapol

Grupa Pamapol wypracowała w 2016 r. 453,6 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 9 proc. rdr) i 3,2 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 416 mln zł oraz 1 mln zł.

Grupa Kapitałowa Pamapol funkcjonuje w zmieniającym się otoczeniu gospodarczym, wpływającym na warunki rozwoju spółek z Grupy. Dynamika procesów globalizacyjnych, jak i postęp technologiczny
tworzą coraz to nowsze wymogi konkurencyjne i mają wpływ na działalność podmiotów konkurencyjnych. Zarząd spółki dominującej analizując otoczenie w którym działają poszczególne spółki, skoncentrował się w okresie sprawozdawczym przede wszystkim na efektywnym wykorzystaniu posiadanych zasobów rzeczowych i finansowych oraz szukaniu potencjału wzrostu w kierunkach eksportowych - czytamy w raporcie firmy.

Prezes Pamapol S.A. w piśmie do akcjonariuszy stwierdził, że pomimo niekorzystnej sytuacji na rynku, 2016 rok był trudnym, ale w efekcie pozytywnym okresem dla Grupy Pamapol.

- Zarząd posiada świadomość konieczności ciągłego kontynuowania działań operacyjnych ukierunkowanych w szczególności na poprawę rentowości prowadzonej działalności. Pragnę także podkreślić, że przychody ze sprzedaży produktów, na skutek konsekwentnej realizacji założonych kierunków rozwoju Grupy, systematycznie w ostatnich latach wzrastają i na koniec 2016 roku wyniosły ponad 453 mln zł (wzrost o 9 proc. r/r). Mimo niekorzystnej sytuacji na rynku surowcowym
wypracowany zysk netto jest ponad pięciokrotnie wyższy w stosunku do analogicznego okresu roku
poprzedzającego, na co zasadniczy wpływ miała stopniowa poprawa sytuacji w WZPOW Kwidzyn,
wynikająca z realizacji przyjętej dla tej spółki strategii obejmującej wdrożenie programu rozwoju
eksportu oraz optymalizację działalności operacyjnej przedsiębiorstwa - dodał.

Pamapol w 2016 r. w dalszym ciągu rozwijał procesy marketingowe oraz innowacje produktowe skierowane dla marek Pamapol i Spichlerz Rusiecki, wprowadzając m.in. nowe rozwiązania w obszarze receptur i dodatkowe funkcjonalności w obszarze opakowań, a także tworząc nową linię produktów convenience w ramach kategorii dań gotowych. Zarząd wyraża nadzieję, iż stopniowy wzrost wartości postrzegania marki Pamapol przyczyni się również do zwiększenia marż we wszystkich kanałach sprzedaży, szczególnie w sytuacji stabilizacji wolumenu sprzedaży.

30 czerwca 2017 r. upływa termin obowiązywania Porozumienia Restrukturyzacyjnego. Zarząd wyraża przekonanie, iż we współpracy z Partnerami Finansowymi zaangażowanymi w ten proces uda się dostosować strukturę zadłużenia do występującego w Grupie zapotrzebowania na kapitał krótko- i długoterminowy.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 760) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH