Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Tarczyński zwiększyła przychody w 2013 r., ale nie zysk

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-03-2014, 10:31
Grupa Tarczyński zwiększyła przychody w 2013 r., ale nie zysk

Grupa Tarczyński, zajmująca się produkcją i przetwórstwem mięsnym, w 2013 roku zwiększyła skonsolidowane przychody ze sprzedaży o 15,9 proc. do 448,3 mln zł z 386,7 mln zł rok wcześniej, jednak skonsolidowany zysk netto spadł do 9,3 mln zł z 10,8 mln zł.

Istotny wpływ na wysokość osiągniętych przychodów w 2013 roku miały m.in. kampania reklamowa przeprowadzona w 2013 roku i intensyfikacja sprzedaży w kanale nowoczesnym, w tym pozyskanie w marcu 2013 roku dwóch klientów: Lidl Polska i Żabka Polska.

- W roku 2013 przyszło nam, podobnie jak całej branży mięsnej, zmierzyć się z dynamicznie rosnącymi cenami wieprzowiny - naszego podstawowego surowca. Wypracowany zysk netto jest niższy niż w ubiegłym roku, na co, oprócz wzrostów cen wieprzowiny, bezpośredni wpływ miały wydatki na kampanię reklamową oraz wyższe koszty amortyzacji, będące rezultatem poszerzenia naszego parku maszynowego. Innowacyjność w zakresie produktów, technik wytwarzania oraz opakowań jest jednym z filarów naszej strategii - mówi Jacek Tarczyński, prezes Grupy Tarczyński.

W 2014 roku spółka chce zakończyć rozbudowę zakładu produkcyjnego w Ujeźdźcu.

- Rok 2014 stawia przed nami nowe wyzwania. Najważniejszym z nich jest zakończenie inwestycji rozbudowy zakładu produkcyjnego w Ujeźdźcu. Jest to warunek konieczny do wzrostu sprzedaży w kolejnych latach, albowiem obecnie nasze moce produkcyjne są niewystarczające do zaspokojenia przewidywanego popytu - mówi Tarczyński.

W roku 2014 grupa chce też umocnić pozycję lidera w produkcji kabanosów, a także w produkcji suchych i podsuszanych wędlin wysokiej jakości oraz zwiększyć eksport.

- Zaproponujemy konsumentom nowe formy opakowań i nowe smaki, wdrożymy do produkcji nowe wyroby z grupy wędlin suchych. Planujemy działania poszerzające dystrybucję, szczególnie w kanale tradycyjnym na terenie całej Polski, tak aby zwiększyć dostępność naszych produktów. Będziemy promować nasz znak firmowy, kontynuując rozpoczętą w ubiegłym roku kampanię reklamową - mówi Tarczyński.

- Naszym celem strategicznym jest zdobycie na polskim rynku pozycji specjalisty i lidera w produkcji suchych i podsuszanych wędlin o wysokiej jakości. Chcemy także rozwijać export, koncentrując się na rynkach Europy środkowej i zachodniej - dodaje.

W okresie 12 miesięcy 2013 roku marża brutto na sprzedaży wynosiła 19,2 proc. i była o 0,8 pkt. proc.. niższa niż w 2012 roku. Na spadek marży wpływ miał wzrost cen wieprzowiny na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2013 roku.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

TARTARCZYNSKI

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Wioletta 10-03-2014, 18:52:
Powodzenia!!!!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH