Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Henryk Kania: Nowa strategia to zwiększenie efektywności i konsolidacja

  • Autor: Parkiet
  • Data: 27-05-2014, 08:36
Henryk Kania: Nowa strategia to zwiększenie efektywności i konsolidacja
Henryk Kania, prezes ZM Henryk Kania (fot. zelaznastudio.pl)

Henryk Kania ponownie objął fotel prezesa, by nadzorować wprowadzania nowej strategii. Ta polega głównie zwiększeniu efektywności poprzez robotyzację działalności. Firma prowadzi rozmowy z potencjalnymi partnerami, ale nie chce przejmować za wszelką cenę i w pośpiechu - pisze "Parkiet".

Jak przyznaje Henryk Kania w wywiadzie dla "Parkietu", firma zamierza zwiększać efektywność, a w konsekwencji nasze marże, poprzez automatyzację czy wręcz robotyzację działalności. Dotyczy to nie samej produkcji - opartej na recepturach, w których niewiele można zmienić - ale np. metod suszenia, konfekcjonowania, pakowania oraz przechowywania i transportu.

W ciągu najbliższych 2-3 lat inwestycje firmy będą wynosić nie mniej niż roczna amortyzacja, czyli zamkniemy się w kwocie 20-30 mln zł. Jak podaje Kania, w planach nie ma emisji akcje. Rozwój ma być finansowany ze środków własnych lub z długu.  

Nowa strategia zakłada przejęcia firm z branży mięsnej, ale - jak zaznacza Henryk Kania - firma nie zamierza ich finalizować za wszelką cenę i w pośpiechu. - Interesują nas nie tylko przejęcia kapitałowe, ale różne formy współpracy korzystne dla nas i potencjalnych partnerów. Efektem ma być konsolidowanie rynku i zwiększanie marż, a niekoniecznie posiadania przez nas udziałów w kolejnych podmiotach - mówi Kania w wywiadzie dla "Parkietu". Jak dodaje, ewentualne podmioty do przejęcia muszą mieć podobne do naszego podejście do biznesu, czyli powinny stawiać na rozwój i unowocześnianie działalności. Warunkami koniecznymi do nawiązania współpracy są nowoczesny park maszynowy czy specjalizacja w produkcji zgodnie z wymaganiami sieci handlowych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE: (17)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jar 13-07-2014, 23:07:
to ciekawe co z tego będzie. mam nadzieję ze równei dobre produkty jak teraz.
  • gulak 16-06-2014, 09:20:
strategia godna mistrza. Ostatnie zmiany posłużyły i firma się rozrosła przy czy mięso nie straciło na jakości. Według mnie Kania to jedna z niewielu rodzinnych mięsnych firm która jest wierna tradycjom robienia miesa.
  • beny 16-06-2014, 01:35:
noooo panie Kania, smacznego! I na zdrowie, wierze ze to doskonały ruch.

Zobacz wszystkie komentarze (17)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.