Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Henryk Kania rusza na podbój rynku parówek

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-09-2015, 14:12
Henryk Kania rusza na podbój rynku parówek
Henryk Kania, przewodniczący rady nadzorczej ZM Henryk Kania (fot. zelaznastudio.pl)

Kategoria parówek należy do grupy wędlin o stabilnym poziomie sprzedaży i będzie się rozwijać. Jak dotąd Zakłady Mięsne Henryk Kania w zasadzie nie istniały na tym rynku. Teraz to się zmieni. Parówki stanowią kategorię, w którą będziemy bardzo mocno wchodzić w najbliższym roku, zarówno pod markami własnymi sieci, jak i z produkcją brandową – zapowiada Henryk Kania, przewodniczący rady nadzorczej ZM Henryk Kania.

Parówki stanowią ponad 20 proc. całego rynku wędlin i mają odegrać ważną rolę w realizacji strategii zakładów mięsnych z Pszczyny, mającej na celu podwojenie obrotów z 2014 r. najpóźniej do 2018 r. - Parówki to największa kategoria wędlin w Polsce – podkreśla Henryk Kania. – Na razie nie funkcjonowaliśmy na tym rynku, ale planujemy szybko to nadrobić. Dostrzegamy duży kawałek rynku do wykrojenia. W tej chwili kończymy inwestycje związane z potężnymi liniami do produkcji parówek. W tym obszarze wzmocniona została przede wszystkim logistyka – dodaje.

Drugą kategorią, którą spółka będzie silnie rozwijać są wędliny plastrowane. – Znaczenie sprzedaży tego typu produktów w sieciach nowoczesnej dystrybucji znacząco wzrośnie – prognozuje Kania. – Wraz z jedną z sieci dyskontowych przeprowadziliśmy eksperyment rynkowy, wprowadzając na jej półki w wybranych sklepach szereg produktów plastrowanych. Co się okazało? Między innymi to, że dużym powodzeniem cieszyły się „plastry” wysokogramaturowe, nie zaś, jak można było się spodziewać, wyłącznie niskogramaturowe – wskazuje.

Zdaniem eksperta, w ciągu najbliższych kilku lat z półek sklepów sieci handlu nowoczesnego zniknie produkt wędliniarski określany dzisiaj mianem „kawałka”. – Obecnie w Biedronce, Lidlu czy Carrefourze na półkach można znaleźć zapakowane kawałki polędwicy, baleronu czy szynki. Według mnie już za kilka lat ten produkt zniknie z handlu. Zostanie on zastąpiony „plastrami” i to niekoniecznie w gramaturze 80 gram. Gramatury mogą być znacznie większe – 250, 400, nawet 700 gram. Zrobiliśmy testy, z których wynika, że klienci podchodzą do takiej propozycji produktowej bardzo pozytywnie – zaznacza Henryk Kania.

I dodaje: - Wędliny plastrowane to kategoria, która pozwoli nam bardzo mocno zwiększyć przychody. Ten produkt zapewni nam jednocześnie poprawę rentowności – z jednej strony ze względu na formę sprzedaży, z drugiej – z uwagi na to, że powstaje on w wyniku zautomatyzowanego procesu przetwórczego, który jest po prostu bardzo efektywny. 

ZM Henryk Kania planują także rozwój portfolio produktowego w swoich dotychczasowych głównych kategoriach, czyli w segmencie kiełbas, kiełbas suchych i podsuszanych, oraz wędzonek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH