Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Henryk Kania znacząco zwiększa sprzedaż wędlin

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-06-2015, 11:19
Henryk Kania znacząco zwiększa sprzedaż wędlin
Beata Korab-Białobrzeska, dyrektor marketingu ZM Henryk Kania

W pierwszym kwartale 2015 roku wędliny sprzedawane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro nabyło około 3,9 miliona gospodarstw domowych. Oznacza to, że trafiły one do prawie 29 proc. polskich rodzin, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego daje wzrost o 46 proc. w kategorii wędlin ogółem - wynika z badań GfK Polonia.

W samym segmencie wędlin paczkowanych produkty z Pszczyny trafiły do niemal 24 proc. polskich domów, co stanowi 58 proc. wzrost w porównaniu do pierwszego kwartału 2014 roku.

Wzrost penetracji rynku, czyli procentu gospodarstw domowych, które zakupiły produkty konfekcjonowane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro przynajmniej raz w badanym okresie, jest widoczny w każdym kluczowym segmencie wędlin paczkowanych. W pierwszym kwartale 2015 roku wskaźnik penetracji rynku dla kabanosów paczkowanych pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro wzrósł o 62 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.  

W przypadku szynek paczkowanych dynamika wzrostu wyniosła 39 proc., a penetracja kiełbas tradycyjnych paczkowanych w badanym okresie wzrosła o 27 proc.

- Obserwowany od dłuższego czasu rosnący trend sprzedaży naszych wyrobów jest dowodem na wzrost świadomości konsumentów oraz siłę marki ZM Henryk Kania. Duży wpływ na wzrost sprzedaży naszych produktów ma również ich szeroka dostępność gwarantowana dzięki współpracy z największymi sieciami handlowymi i dyskontowymi w kraju - komentuje Beata Korab-Białobrzeska, dyrektor marketingu ZM Henryk Kania. - Będziemy nadal pracować nad rozszerzeniem naszego portfolio produktowego i jeszcze lepszym dopasowaniem oferty do indywidualnych potrzeb każdego konsumenta - dodaje.

ZM Henryk Kania zamierzają podwoić swoje przychody do 2018 roku. Głównymi obszarami wzrostu będą: dalszy wzrost sprzedaży produktów pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro, poszerzenie dystrybucji na rynku lokalnym, intensyfikacja eksportu i wejście na nowe rynki zagraniczne oraz niestandardowe formy promocji mające na celu wzrost świadomości konsumenta na temat wędlin paczkowanych w plastrach. Spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro czy Żabka.

ZM Henryk Kania osiągnęły po pierwszym kwartale 2015 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 206,3 mln zł, co oznacza wzrost o około 27 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto spółki wyniósł 8,76 mln zł i jest o 45,2 proc. wyższy niż przed rokiem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kowalski 12-06-2015, 13:48:
co widac po notowaniach na gpw jaki to rarytas
  • Tomasz 10-06-2015, 10:57:
Próbowałem niestety mnie nie smakują

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH