REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Hiszpański koncern mięsny: Nasza strategia na Polskę jest prosta

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-11-2015, 15:23
Hiszpański koncern mięsny: Nasza strategia na Polskę jest prosta
(fot. elpozo.com)

Lider hiszpańskiego rynku wędlin planuje rozwój sprzedaży w Polsce. ElPozo Alimentación wychodzi z założenia, że polskie zakłady nigdy nie zrobią tak dobrej kiełbasy Chorizo, szynki Jamón Ibérico czy kiełbasy Fuet, jak Hiszpanie. Jakkolwiek, firma chce współpracować na naszym rynku nie tylko z nowoczesnym i tradycyjnym handlem oraz sektorem HoReCa, ale także z zakładami mięsnymi.

REKLAMA

Rafael Sanchez Sanchez, Export Area Manager ElPozo Alimentación wskazuje, że motorem hiszpańskiego rynku mięsa i wędlin jest eksport a jego firma nie jest tutaj wyjątkiem. W tym momencie ElPozo wysyła swoje produkty do 88 krajów. - Na inwestycje przeznaczamy ok. 50 mln euro rocznie – mówi nasz rozmówca. – W Hiszpanii jesteśmy liderem rynku. Osiągnęliśmy tę pozycję dzięki trzem kluczowym elementom naszej strategii: zorientowaniu na potrzeby konsumenta, innowacjom i jakości – wymienia. Do największych atutów swojej firmy zalicza również dbałość o minimalizowanie negatywnego wpływu działalności zakładów na środowisko.

W ramach Grupy Fuertes ElPozo Alimentación wchodzi w strukturę zintegrowaną pionowo, dzięki czemu firma ma stały dostęp do surowca o dokładnie sprofilowanych parametrach. – Jesteśmy w stanie zagwarantować pełną powtarzalność produktu oraz jego najwyższą jakość – zaznacza Rafael Sanchez Sanchez. - U nas w firmie znajdujemy zastosowanie dla każdego elementu świni: mięso surowe, przetwory, wędliny… Nic nie ma prawa się zmarnować – dodaje. Wszystkie produkty ElPozo są bezglutenowe. Natomiast część z nich, w ramach linii wędlin „naturalnych” ma całkowicie czystą etykietę. W przyszłym roku firma chce rozszerzyć tę kategorię o wyroby duszone. 

- Nasza strategia odnośnie Polski jest bardzo prosta. Wychodzimy z założenia, że nasza marka ma duży potencjał na polskim rynku. Podobnie, jak w przypadku produktów włoskich, wyroby hiszpańskie mają szansę zdobyć spore zainteresowanie konsumentów. Tym bardziej, że jesteśmy w stanie zaproponować wędliny w dobrych cenach – podkreśla Rafael Sanchez Sanchez. – Obecnie praktycznie nie ma dla nas w Polsce żadnej konkurencji. Nisza, jaką są tradycyjne hiszpańskie wędliny jest pusta – dodaje. Jego zdaniem, Hiszpanie nigdy nie będą rozbić dobrej polskiej kiełbasy a Polacy nigdy nie wyprodukują doskonałego hiszpańskiego Chorizo.

ElPozo prowadzi w Polsce rozmowy z zarówno z sieciami handlu nowoczesnego, jak i tradycyjnego, sektorem HoReCa oraz zakładami mięsnymi, które posiadają sklepy własne. – W Hiszpanii naszym naturalnym partnerem są indywidualni właściciele tradycyjnych sklepów mięsnych, jednak w Polsce rynek wygląda inaczej. Dlatego proponujemy zakładom mięsnym posiadającym swoje firmowe placówki uzupełnienie ich oferty o hiszpańskie specjały mięsne, które mogą przyciągnąć do ich sklepów nowych klientów – tłumaczy Rafael Sanchez Sanchez. Przyznaje jednocześnie, że tego typu negocjacje z polskimi firmami mięsnymi nie są łatwe, być może dlatego, że tego typu model współpracy nie jest jeszcze w naszym kraju dobrze znany.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gourmet 18-02-2016, 22:37:
Casa Tarradellas robiąca fuet m.in. dla Biedronki robi wędliny o niebo lepsze.
  • endless 19-11-2015, 12:28:
Super hiszpańskie wędliny bija na głowę nasz polskie pseudo wędliny nawet ci mityczni mali lokalni wytwórcy lecą ostatnio w bambuko coraz częściej się nacinam a to wkurza, jak dotąd raz zawiodłem sie na wędlinie zachodniej ale z mojej winy nie zauważyłem ze jest z kminkiem fuj.
  • RSD 19-11-2015, 10:23:
Powodzenia ;) (Adios)

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH