Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hortimex: Kierunek rozwoju dodatków wyznaczają dwie siły

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 16-04-2012, 13:47
Hortimex: Kierunek rozwoju dodatków wyznaczają dwie siły
Mateusz Kowalewski, wiceprezes Hortimex

Kierunek rozwoju dodatków wyznaczają dwie siły: rachunek ekonomiczny oraz preferencje konsumentów - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Mateusz Kowalewski, wiceprezes Hortimex.

Pierwsza siła sprawia, że poszukuje się rozwiązań mogących obniżyć koszty produkcji, czyli np. wiązać więcej wody w produkcie. Druga siła - coraz bardziej świadomi konsumenci - powoduje, że runek zwraca się ku produktom naturalnym lub mającym pozytywny wpływ na zdrowie. Żywność taką można uzyskać poprzez wzbogacanie produktów w składniki bioaktywne (np. sterole, błonniki) lub poprzez obniżenie zawartości składników niepożądanych np. soli, glutaminianu sodu, tłuszczu, które można zastąpić skrobiami, inuliną czy białkami wieprzowymi.

Glutaminian sodu można zastąpić ekstraktami drożdżowymi, chlorek sodu - chlorkiem potasu, a przeciwutleniacze syntetyczne - naturalnymi np. ekstraktami z rozmarynu. Produkty, po które sięgnie świadomy konsument powinny pomóc mu zachować dobre samopoczucie, zmniejszyć ryzyko zachorowania, ułatwić odżywianie w przypadku chorób dietozależnych np. cukrzycy, chorób serca, przewodu pokarmowego czy alergii. Jednocześnie produkt musi zachować pożądane walory smakowe.

Dodatki do żywności są powszechnie stosowane w branży mięsnej. Przesłanki do ich użycia są podobne, jak w przypadku stosowania w innych branżach: ekonomiczne, takie jak obniżanie kosztów, jak i funkcjonalne: zabezpieczenie przed zepsuciem produktów, wydłużenie terminów przydatności czy podkreślenie walorów smakowo - zapachowych. Popularność dodatków w branży mięsnej wzmacnia fakt, że wiele produktów finalnych sprzedawanych jest "z lady". Konsument często nie czyta informacji, które sprzedawcy mają obowiązek umieszczać w widocznym miejscu, a nie ma możliwości zapoznać się ze składem produktów później, gdyż kupuje je "na wagę". Inna sytuacja jest w przypadku zakupu produktów opakowanych (np. z półki w supermarkecie). Wówczas można dokładnie przestudiować etykietę i dokonać świadomego wyboru.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH