Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Hurt mięsa nie zaniknie, ale będzie go coraz mniej

- Hurt mięsa, także ten mniejszy, nie zaniknie, choć tego niezależnego własnościowo i funkcjonalnie będzie coraz mniej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Hurt mięsa nie zaniknie, ale będzie go coraz mniej
Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego. Fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 02-09-2019, 10:01

W ocenie Andrzeja Falińskiego istnienie hurtowego handlu mięsem jest wspierane przez konsumencki trend wygody, zdrowia i naturalności produktów.

- Zagnieździł się on głównie na mniejszych powierzchniach, choć najczęściej w jakiejś formie zsieciowanych. Znacząca cześć korzysta i będzie korzystać ze specjalistycznego hurtu produkcji rzemieślniczej, wspartej o oczekiwania i wymogi tradycji, produktu organicznego, itp. Po drugie, pamiętajmy, że trend wygody to jakość, a konkurowanie jakością skłania ku nowoczesnym formom sprzedaży, także z powierzchni mniejszych. Omnichannel, multichannel i inne określenia brzmiące do niedawna jak zaklęcia powodują, że rynki lokalne sięgają po różne formy sprzedaży zdalnej, negocjowanej, subskrybowanej itp. Potrzebować one będą zaplecza logistycznego przygotowującego „nową” sprzedaż w kanałach komunikacji i sprzedaży - dodał.

Faliński zwraca także uwagę na rozwijający się rynek HoReCa.

- To już potężny rynek o wysokiej dwucyfrowej dynamice. W 2018 r. przekroczył on 35 mld zł (bez alkoholu), dając też pożywkę dla gasnącego zdawałoby się „w blasku franczyz” cash&carry i specjalistycznych wysokojakościowych hurtowni mniejszych, systemowych lub niezależnych. Potrzebna jest więc nowoczesna specjalizacja w sprzedaży produktu mięsnego w mniejszych wolumenach, ale wyższych cenach. A nie każdy może zażądać wyższej ceny, zaś ten, który to zrobi musi mieć unikalne oferty i umiejętności - wskazuje.

W opinii eksperta rynkowi nie grozi scenariusz, w którym hurtownie w Polsce przestaną mieć sens istnienia, ponieważ producenci ominą je w łańcuchu współpracując bezpośrednio z sieciami handlowymi.

- Owszem niektórzy gracze tak robią, ale sukces franczyz i generalne przesunięcie się handlu do mniejszych powierzchni, w tym rozwój sklepów specjalistycznych (w „mięsie” mówmy o ok. 8500 plus specjalistyczne stoiska w sklepach wielkopowierzchniowych) świadczy o czymś innym. Producenci jak Gobarto, czy wielkie i wydolne konkurencyjnie franczyzy handlowe (np. Specjał, Eurocash,…) pokazują modele biznesowe „z hurtem”. Do tego rewolucja cyfrowa zasysająca potencjały dystrybucyjno-składowe. Nadto, w momencie pogorszenia się koniunktury handel przystąpi do akwizycji zagrożonych producentów, by nie tylko wzmocnić i potanić dobre marki własne, ale i penetrować zewnętrzne firmy handlowe jako odbiorców (w tzw.obrocie B2B). Tym bardziej to zacznie się opłacać, że polityka podatkowa i restrykcje wobec marek własnych mogą przyspieszyć takie integracje pionowe. To będzie główny trend rozwoju rynku, tak w dodatku zróżnicowanego jak polski - podsumował Faliński.

Więcej na temat kondycji hurtowego handlu mięsem w naszym artykule z cyklu "Mięso na wtorek"

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Faliński RSS ALERT    /    hurt RSS ALERT    /    hurtownie RSS ALERT    /    rynek hurtowy RSS ALERT    /    rynek hurtowy w Polsce RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.47.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.