Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Indykpol w obliczu spadku zysków i przychodów

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-08-2013, 19:40
Indykpol w obliczu spadku zysków i przychodów

Grupa Indykpol, dostawca mięsa i przetworów drobiowych, zanotowała w pierwszym półroczu 2013 roku spadek zysku i przychodów, ale liczy na poprawę sytuacji na rynku drobiu w kolejnych miesiącach.

Grupa osiągnęła w pierwszym półroczu 2013 roku 400.000 zł zysku netto wobec 1,0 mln zł zysku w takim samym okresie 2012 roku. Przychody grupy spadły o 4,2 proc. do 475,5 mln zł z 496,3 mln zł rok wcześniej.

Indykpol podkreśla, że około 30-35 proc. polskiej produkcji drobiu jest kierowane na rynki zagraniczne, a z uwagi na kryzys gospodarczy w niektórych krajach Unii Europejskiej rośnie tam konkurencja zwłaszcza z produktami importowanymi co wpłynęło niekorzystnie na opłacalność eksportu polskiego drobiu.

Rozwój nowych rynków eksportowych nie nadąża za potrzebami producentów i ciągle natrafia na nowe ograniczenia np. zakaz ubojów rytualnych utrudniający dostęp do rynków krajów muzułmańskich.

Produkcja drobiu w całości oparta jest na paszach pełnoporcjowych, a koszty pasz stanowią około 70% kosztów produkcji żywca drobiowego.

Wysokie ceny zbóż i pasz w I półroczu 2013 roku zwiększyły znacząco koszty produkcji żywca drobiowego, natomiast pogarszająca się sytuacja ekonomiczna konsumentów uniemożliwia przenoszenie zwiększonych kosztów na ceny gotowych wyrobów.

- Efektem jest obniżenie marży handlowej producentów mięs i przetworów drobiowych - czytamy w raporcie kwartalnym spółki.

Spółka podkreśla też, że drób od wielu lat umacnia swoja pozycję na polskim rynku. Aktualnie przeciętny Polak zjada rocznie około 26,5 kg wyrobów drobiowych. Konsumenci doceniają walory smakowe i dietetyczne mięsa drobiowego oraz łatwość przygotowania potraw z drobiu. Dodatkowym argumentem jest korzystna relacja cenowa wyrobów drobiowych w stosunku do produktów z mięsa czerwonego.

- Dlatego prognozuje się, że konsumpcja drobiu w Polsce będzie nadal rosła. Koniunktura w produkcji drobiarskiej od lat ma kształt sinusoidalny, dlatego po okresie bessy w ostatnich 6 miesiącach przewiduję się jej poprawę - podaje Indykpol.

- W ostatnim okresie z rynku Unii Europejskiej wypadło kilku producentów drobiu więc będzie tam mniejsza podaż - czytamy dalej.

Indykpol jest największym w Polsce producentem mięsa i przetworów indyczych, posiada ok. 20 proc. udział w tym segmencie rynku. Grupa tworzy  organizację specjalizującą się w hodowli i przemysłowym tuczu indyków, sprzedaży hurtowej i detalicznej tuszek, elementów z drobiu, mięsa indyczego i jego przetworów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

INDIndykpol SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • były współpracownik 31-08-2013, 07:10:
Wszystko było do przewidzenia - gdy traktuje się ludzi jak 5 koło u wozu i ich nie szanuje.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.