Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Innowacyjność kluczem do sukcesu segmentu dań gotowych

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-08-2016, 12:14
Innowacyjność kluczem do sukcesu segmentu dań gotowych
Fot. Shutterstock

W ostatnich latach rynek dań gotowych rozwijał się w naszym kraju wolniej, niż można by się tego spodziewać. Dobrym kierunkiem okazało się wykorzystanie segmentu dań convenience. Zdaniem Grzegorza Rykaczewskiego, analityku agrobiznesu w Banku Zachodnim WBK, bez innowacyjnych rozwiązań trudno w ogóle mówić o skutecznym rozwoju segmentu mięsnych dań gotowych.

- Rynek dań gotowych w Polsce w ostatnich latach rozwijał się znacznie wolniej niż zakładano wcześniej. Pomimo wzrostu gospodarczego, producenci nie byli w stanie znacząco zwiększyć zainteresowania konsumentów tym rodzajem asortymentu. Co istotne, konsekwencją tej sytuacji było pojawienie się bodźca do poszukiwania nowej formuły produktów. Dobrym kierunkiem okazało się wykorzystanie rozwoju segmentu żywności convenience. W rezultacie, obok np. dobrze znanych dań w słoikach, pojawiła się np. szeroka paleta dań warzywno-mięsnych, stanowiących gotowe zestawy obiadowe. Są to produkty charakteryzujące się często innowacyjnymi opakowaniami, np. dostosowanymi do podgrzewania w mikrofali - podkreśla analityk BZ WBK. 

Grzegorz Rykaczewski zauważa, że zadbano o odpowiednią kolorystykę opakowań całego asortymentu dań gotowych. Dodatkowym impulsem do rozwoju segmentu był rozwój sprzedaży poprzez sieci handlowe, w tym poprzez kanał handlu nowoczesnego małopowierzchniowego.

Zdaniem eksperta BZ WBK większe zainteresowania klientów daniami gotowymi było ponadto efektem zmiany ich wizerunku w kierunku eksponowania wysokiej jakości oraz prozdrowotnych walorów.

- Bez innowacyjnego podejścia, trudno byłoby mówić o skutecznym rozwoju sprzedaży mięsnych dań gotowych. Zmieniające się oczekiwania klientów będą powodowały, że również w przyszłości innowacyjność będzie jednym z kluczowych czynników sukcesu w tym segmencie - zauważa Grzegorz Rykaczewski, analityk agrobiznesu w BZ WBK. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH