Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Innowacyjność kluczem do sukcesu segmentu dań gotowych

W ostatnich latach rynek dań gotowych rozwijał się w naszym kraju wolniej, niż można by się tego spodziewać. Dobrym kierunkiem okazało się wykorzystanie segmentu dań convenience. Zdaniem Grzegorza Rykaczewskiego, analityku agrobiznesu w Banku Zachodnim WBK, bez innowacyjnych rozwiązań trudno w ogóle mówić o skutecznym rozwoju segmentu mięsnych dań gotowych.

Innowacyjność kluczem do sukcesu segmentu dań gotowych
Fot. Shutterstock

Autor: RW, portalspozywczy.pl
Data: 12-08-2016, 12:14

- Rynek dań gotowych w Polsce w ostatnich latach rozwijał się znacznie wolniej niż zakładano wcześniej. Pomimo wzrostu gospodarczego, producenci nie byli w stanie znacząco zwiększyć zainteresowania konsumentów tym rodzajem asortymentu. Co istotne, konsekwencją tej sytuacji było pojawienie się bodźca do poszukiwania nowej formuły produktów. Dobrym kierunkiem okazało się wykorzystanie rozwoju segmentu żywności convenience. W rezultacie, obok np. dobrze znanych dań w słoikach, pojawiła się np. szeroka paleta dań warzywno-mięsnych, stanowiących gotowe zestawy obiadowe. Są to produkty charakteryzujące się często innowacyjnymi opakowaniami, np. dostosowanymi do podgrzewania w mikrofali - podkreśla analityk BZ WBK. 

Grzegorz Rykaczewski zauważa, że zadbano o odpowiednią kolorystykę opakowań całego asortymentu dań gotowych. Dodatkowym impulsem do rozwoju segmentu był rozwój sprzedaży poprzez sieci handlowe, w tym poprzez kanał handlu nowoczesnego małopowierzchniowego.

Zdaniem eksperta BZ WBK większe zainteresowania klientów daniami gotowymi było ponadto efektem zmiany ich wizerunku w kierunku eksponowania wysokiej jakości oraz prozdrowotnych walorów.

- Bez innowacyjnego podejścia, trudno byłoby mówić o skutecznym rozwoju sprzedaży mięsnych dań gotowych. Zmieniające się oczekiwania klientów będą powodowały, że również w przyszłości innowacyjność będzie jednym z kluczowych czynników sukcesu w tym segmencie - zauważa Grzegorz Rykaczewski, analityk agrobiznesu w BZ WBK. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grzegorz Rykaczewski RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    żywność convenience RSS ALERT    /    BZ WBK RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 107.23.176.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.