Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jak odczarować wizerunek konserw mięsnych?

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-09-2016, 14:23
Jak odczarować wizerunek konserw mięsnych?
Honorata Jarocka, analityk Mintel /fot. Mintel

Przez wielu ekspertów konserwy mięsne zaliczane są do kategorii trudnych, a część konsumentów nie ma do nich zaufania. Honorata Jarocka, analityk food and drink w Mintel zaznacza jednak, że konserwy mięsne nadal oferują wiele możliwości pod względem rozwoju ich wizerunku.

- Kategoria konserw mięsnych mimo, że przez wielu oceniana jako wymagająca, nadal oferuje wiele możliwości, jeżeli chodzi o rozwój i "unowocześnienie" swojego wizerunku - podkreśla Honorata Jarocka. 

Niezaprzeczalnie "puszka" oferuje konsumentom wygodę, która staje się atrybutem coraz mocniej pożądanym, w postaci stosunkowo długiego okresu przydatności do spożycia oraz szerokich możliwości w zakresie transportu i przechowywania.

- Patrząc na dane firmy Mintel ze stycznia 2016 roku, okazuje się, że ponad trzech na dziesięciu (32 proc. ) Polaków deklaruje, że w ciągu ubiegłych trzech miesięcy dokonali zakupu produktów mięsnych w puszkach. Co ciekawe, odsetek odpowiedzi wśród mężczyzn był wyższy niż wśród kobiet osiągając 36 proc. vs 28 proc. - zauważa Honorata Jarocka.

Jak dodaje, jedną z ciekawszych innowacji z rynku polskiego jest wprowadzenie przez firmę Arteta "militarnych" konserw pod marką M.E.A.L., które cechuje wysoka kaloryczność oraz treściwość. Równie ważne jest pozycjonowanie oparte o adresowanie produktów przede wszystkich do mężczyzn, w szczególności miłośników tematyki militarnej.

Na półce z konserwami mięsnymi istotne są także nowe rozwiązania opakowaniowe, chociażby wprowadzenie dodatkowych plastikowych zamknięć w linii konserw mięsnych w puszce oferowanych przez firmę Pamapol.

- Interesującą propozycją są także bezglutenowe filety z kurczaka w puszce wprowadzone przez Panda – Hurt pod marką NikFood. Na opakowaniu tych produktów zastosowano oświadczenia mówiące o wysokiej zawartości białka, a także informację o tym, że produkt stanowi idealną przekąskę na śniadanie, obiad lub kolację. Producenci coraz chętniej wykorzystują również pozycjonowanie "wolne od", aby wpisać się w rosnący trend prozdrowotny. Przykładem jest Polędwica Drobiowa Fit Activ oferowana pod marką Szubryt Premium Quality, która na opakowaniu mówi o tym, że produkt jest wolny od fosforanów i sztucznych barwników - wyjaśnia analityk Mintela.

Honorata Jarocka zwraca uwagę, że zastosowanie oświadczeń prozdrowotnych to szczególnie istotna taktyka dla konserw mięsnych, która może pomóc "odczarować" wizerunek tej kategorii. 

- Jest to argument bardzo ważny dla polskiego konsumenta, patrząc na wyniki badań firmy Mintel z trzeciego kwartału 2016 roku. Prawie połowa konsumentów (48 proc. ), i aż 70 proc. osób w wieku 55+, mówi o tym, że unika produktów żywnościowych, które zawierają sztuczne dodatki i/lub konserwanty - podkreśla.

- Mówiąc o tendencjach globalnych w kategorii produktów mięsnych w puszce, często stosowanymi taktykami oprócz podkreślania atrybutów związanych z wygodą użytkowania, są oświadczenia o obniżonej/zerowej zawartości alergenów, pozycjonowanie typu "premium", a także stosowanie ‘czystszych’ receptur pozbawionych sztucznych dodatków/konserwantów - dodaje Honorata Jarocka, analityk food and drink w Mintel. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • RSD 29-09-2016, 14:18:
Janosik: próbowałem nie jeść mięsa, ale mi to zupełnie nie smakowało. Ciągle byłem głodny. Nie mogłem przestać myśleć o dobrym stejku, bekonie do jajecznicy. Po miesiącu już nawet spaghetti z mięsem było jak zbawienie. A karkówka z grilla?
  • ano loko 28-09-2016, 19:35:
proste robić takie konserwy jak Niemcy bez soi momu wzmacniaczy smaku, karagenu i ponad 90 proc mięsa ok jakosci
  • janek 28-09-2016, 17:52:
jedzenie mięsa to śmierć planety

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH