Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Japonia chce bronić swoich producentów mięsa i nabiału przed konkurencją z UE

  • Autor: PAP
  • Data: 21-06-2017, 13:52
Japonia chce bronić swoich producentów mięsa i nabiału przed konkurencją z UE
fot. shutterstock

UE jest zainteresowana lepszym dostępem do japońskiego rynku artykułów spożywczych i napojów. Dla Japonii pełna liberalizacja byłaby jednak problematyczna, bo kraj ten chciałby m.in. chronić swoich producentów wołowiny, wieprzowiny, czy nabiału.

Japoński minister spraw zagranicznych Fumio Kishida zgodził się w rozmowie telefonicznej z unijną komisarz ds. handlu Cecilią Malmstroem, że Japonia i UE zbliżają się do porozumienia w sprawie umowy o wolnym handlu - poinformowało MSZ w Tokio.

"Oboje podzielali pogląd, że porozumienie jest w zasięgu" - cytuje Reuters przedstawiciela japońskiego MSZ. Agencja Kyodo informuje, że Kishida powiedział, iż w rozmowie z Malmstroem oboje potwierdzili postęp w negocjacjach.

Kyodo podała w środę, powołując się na "źródła zaznajomione ze sprawą", że japoński minister rolnictwa Yuji Yamamoto zamierza udać się w przyszłym tygodniu do Europy m.in. na rozmowy z unijnym komisarzem ds. rolnictwa Philem Hoganem w sprawie umowy o wolnym handlu.

Ponownie powołując się na te źródła Kyodo pisze, że obie strony chcą osiągnąć "ogólne porozumienie" w sprawie tej umowy na początku przyszłego miesiąca, przy okazji wizyty premiera Shinzo Abego w Niemczech, gdzie 7-8 lipca będzie on uczestniczył w szczycie G20 w Hamburgu.

Rząd Abego wielokrotnie wzywał do rychłego sfinalizowania negocjacji w sprawie umowy o wolnym handlu między Japonią a UE. Także przedstawiciele UE wielokrotnie wyrażali nadzieję, ze umowa zostanie wkrótce zawarta. Rozmowy między Tokio i Brukselą w sprawie umowy o wolnym handlu trwają od marca 2013 roku.

Kolejnym problemem jest kwestia produktów przemysłowych, w tym branży samochodowej. Tu z kolei liberalizacją bardziej zainteresowana jest Japonia. Obecnie cła na samochody z tego kraju sprzedawane w UE sięgają 10 proc., a na produkty inżynierii elektrycznej 14 proc. Z tego powodu japońskie samochody czy inne wyroby przemysłowe są mniej konkurencyjne na Starym Kontynencie niż np. południowokoreańskie, bo z tym krajem UE ma umowę o wolnym handlu.

Japonia jest drugim po Chinach największym partnerem handlowym UE w Azji i wraz z UE odpowiada za jedną trzecią światowego PKB. Według opracowania Parlamentu Europejskiego zamieszkana przez 127 mln ludzi Japonia jest pod względem konsumpcji rynkiem porównywalnym do Chin, gdzie mieszka ponad 1,3 mld osób. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.