Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Japońscy seniorzy wybierają drób zamiast ryb

W Japonii tradycyjnie starsze pokolenia zamieniały w diecie mięso na ryby. Jednak w ostatnich latach sporym problemem wśród osób starszych w tym kraju stało się niedożywienie. W japońskim społeczeństwie narasta więc przekonanie, że jedzenie mięsa jest niezbędne do utrzymania zdrowia, co przekłada się na wzrost spożycia mięsa drobiowego.

Japońscy seniorzy wybierają drób zamiast ryb
fot. shutterstock

Autor: globalmeatnews.com
Data: 30-01-2019, 15:07

Według danych OECD spożycie mięsa drobiowego w Japonii wzrosło z 16,9 kg na osobę w 2017 r. do 17,2 kg w 2018 roku. Konsumpcja wieprzowiny utrzymała się na stabilnym poziomie 15,5 kg na osobę, a wołowiny nieznacznie spadła - z 7,2 do 7,1 kg na mieszkańca.

Japońskie Stowarzyszenie Producentów Drobiu wzrost popularności drobiu wiąże z większym zapotrzebowaniem na to mięso ze strony starzejącej się populacji Japonii.

- Ludzie są coraz bardziej świadomi w kwestiach zdrowotnych. Mięso z kurczaka, zwłaszcza pierś, jest popularne ze względu na niską zawartość tłuszczu i wysoką zawartość białka. Dlatego wiele osób w podeszłym wieku odchodzi od spożycia mięsa czerwonego na rzecz drobiu - powiedział cytowany przez globalmeatnews przedstawiciel organizacji.

Zachowanie Japończyków jest niezwykłe, bo historycznie starsze pokolenia odstawiały mięso na rzecz ryb. Jednak w ostatnich latach sporym problemem wśród osób starszych w Japonii stało się niedożywienie. W społeczeństwie narasta więc przekonanie, że jedzenie mięsa jest niezbędne do utrzymania zdrowia. Kurczak zaczął być postrzegany jako dobre, funkcjonalne pożywienie.

Za ponad połowę japońskiego spożycia mięsa drobiowego odpowiadają restauracje, gdzie hitem są yakitori - szaszłyki z kurczaka, a także pieczone mięso drobiowe oraz produkty przetworzone z drobiem. 30-40 proc. sprzedaży to surowe mięso drobiowe, a 10 proc. stanowią dania gotowe, np. "kurczak sałatkowy" - pakowane próżniowo piersi z kurczaka w różnych smakach.

Japońskie Stowarzyszenie Producentów Drobiu przewiduje dalszy wzrost konsumpcji mięsa z kurczaka w 2019 roku. Co ciekawe, najwięcej drobiu w Japonii sprzedaje się w okresie Bożego Narodzenia, na czym korzysta głównie sieć KFC.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Japonia RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    spożycie drobiu RSS ALERT    /    drób 2019 RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • fiszowaty kurczak 2019-01-30 16:04:58
    Może Japończycy mają takie ryby, jak my drób - my myślimy, że ryby są zdrowe, a oni myślą, że kurczaki są zdrowe...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.113.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.