Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Jarosław Krzyżanowski: Odejście od plastikowych opakowań zwiększy zjawisko marnowania żywności

- Dzisiaj sieci handlowe wyrzucają 40 proc. mięsa, mimo że jego termin przydatności jest bardzo długi dzięki opakowaniom plastikowym. Jeśli zejdziemy na bardziej ekologiczne tacki z kukurydzy to spadamy co najmniej o 50 proc. z terminem przydatności. Jeśli się dziś wyrzuca takie ilości mięsa, to ile się będzie wyrzucało wtedy? - pytał Jarosław Krzyżanowski, właściciel spółki KPS Partners i mniejszościowy udziałowiec QFG Food Group podczas konferencji UPEMI "Spotkanie z jakością"

Jarosław Krzyżanowski: Odejście od plastikowych opakowań zwiększy zjawisko marnowania żywności
Jarosław Krzyżanowski, fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 17-12-2019, 15:07

Jarosław Krzyżanowski przyznał, że żadna państwowa inspekcja nie kontroluje zakładów mięsnych tak wnikliwie jak sieci handlowe.

- Żadna inspekcja nie jest tak dociekliwa jak nasi klienci, którzy dosłownie liczą nas do każdego kilograma zakupionego mięsa. W państwowych inspekcjach nie potrafią tego robić do dzisiaj i mówię to z przykrością. Certyfikaty produkcyjne są ważne, ale równie ważne jest podnoszenie świadomości konsumenta. Dziś w UE nie możemy mówić "dobre, bo polskie" Jednak Niemcy jakoś sobie z tym radzą i tamtejsi konsumenci wybierają niemieckie produkty - dodał.

Krzyżanowski sporo miejsca poświęcił kwestiom związanym z ochroną środowiska.

- Mówimy, że hodowla zwierząt jest straszna bo zatruwa środowisko, ale samochody, którymi przewozimy zwierzęta również. Ostatnio mamy nagonkę na plastik, ale popatrzmy ile kosztuje wyprodukowanie słoików i ich przewiezienie. Jeden samochód opakowań plastikowych to 40 tirów słoików w jedną stronę. Tak więc jak przeliczymy emisję CO2 z tych samochodów to wcale plastik nie jest taki zły, biorąc pod uwagę wyprodukowanie i przewiezienie alternatyw. Sprawdzaliśmy to wielokrotnie - dodał.

Właściciel ubojni drobiu KPS Partners wskazał, że sieci handlowe mocno chcą odchodzić od plastikowych opakowań na mięso.

- Dzisiaj sieci w Anglii wyrzucają 40 proc. mięsa, mimo że termin przydatności jest bardzo długi dzięki opakowaniom plastikowym. Jeśli zejdziemy na bardziej ekologiczne, np. tacki z kukurydzy to spadamy co najmniej o 50 proc z terminem przydatności. Jeśli się dziś wyrzuca takie ilości mięsa to ile się będzie wyrzucało wtedy? Dużo więcej i warto sobie to uświadomić - wskazał.

Krzyżanowski przyznał, że mięso jest dziś zbyt tanie.

- Powinno być droższe, ponieważ za dużo żywności jest niszczone. Może nie będę popularny, ale mięso nie musi być jedzone codziennie. Powinno się ograniczyć jego spożycie i jeśli będzie droższe to ten proces na pewno nastąpi. Jeżeli będą większe wymagania dla producentów, cena mięsa pójdzie w górę. Obecnie nie możemy podnieść cen, ponieważ zalewa nas tanie mięso z zewnątrz. Natomiast jeśli mięso będzie droższe, ograniczymy także marnowanie żywności - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jarosław Krzyżanowski RSS ALERT    /    QFG RSS ALERT    /    QFG Food Group RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    plastikowanie opakowania RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    marnowanie żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.24.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.