Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Jarosław Krzyżanowski: Sieci handlowe mają coraz większe wymagania wobec branży drobiarskiej

- Mamy klientów, którzy żądają hodowli kurczaków w kurnikach z oknami albo na paszach wege, do których nie można dodawać białka zwierzęcego. Wymagania rosną, przez co rośnie też cena produktu - mówił Jarosław Krzyżanowski, właściciel spółki KPS Partners i mniejszościowy udziałowiec QFG Food Group podczas konferencji UPEMI "Spotkanie z jakością"

Jarosław Krzyżanowski: Sieci handlowe mają coraz większe wymagania wobec branży drobiarskiej
Jarosław Krzyżanowski, fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 13-12-2019, 14:46

Jarosław Krzyżanowski wskazał, że dziś każda sieć handlowa czy gastronomiczna ma swój system certyfikacji.

- Od wielu lat dostarczam produkty mięsne na rynki zachodnie. W zakładzie mamy bardzo dużo audytów i kilka certyfikatów. Oczywiście topowe to BRC, IFS czy QS, ale dziś każda sieć handlowa i gastronomiczna ma swoją certyfikację. Są one bardzo podobne i różnią się detalami. Pamiętajmy, że nawet obowiązkowy w każdym zakładzie HACCP jest zalążkiem certyfikatu - dodał.

Krzyżanowski ujawnił, że sieci handlowe żądają od producentów i hodowców drobiu nowych wymogów.

- Mamy klientów, którzy żądają hodowli kurczaków w kurnikach z oknami albo na paszach wege, do których nie można dodawać białka zwierzęcego. Te wymagania rosną i rośnie też cena produktu. Natomiast jeżeli klient chce zapłacić więcej za kurczaka, który nie będzie jadł np. białka rybnego to rozgląda się za zakładem, który posiada odpowiedni certyfikat - dodał.

Właściciel KPS Partners przyznał, że dla polskiego konsumenta głównym czynnikiem zakupowym wciąż pozostaje cena.

- Potrzebna jest edukacja konsumenta na temat certyfikacji. Niestety, klienci nie rozróżniają produktów i patrzą na cenę. Moje i wielu innych producentów doświadczenia są takie, że produkty dobre i zdrowe cieszą się niewielką popularnością, gdyż są drogie. Dużo mięsa wpływa do nas z Ukrainy, gdzie można używać zakazanej w UE mączki mięsno-kostnej. Takie sytuacje plus słynny "filet z kością" to po prostu nierówna konkurencja, przez którą jako producenci unijni musimy sprzedawać lepszy towar po niższej cenie. Mięso z Brazylii czy Ukrainy jest przetwarzane w zakładach i gubi swoją identyfikację. To duże wyzwanie dla branży i inspekcji żeby dopilnowały, aby identyfikacja surowca na poziomie UE była prawdziwa - dodał.

Jarosław Krzyżanowski podzielił się także ciekawym doświadczeniem na temat automatyzacji.

- Zastanawialiśmy się co jest lepsze: ręczne czy mechaniczne zbieranie żywych kurczaków z fermy. Okazało się, że przy zbieraniu ręcznym współczynnik połamanych skrzydeł wynosi 12 proc., a przy mechanicznym 1,5 proc. Różnica jest znacząca, choć może intuicyjnie łapanie ręczne kojarzy się lepiej. Natomiast nawet dobrze wyszkolone brygady pracowników nie robią tego lepiej i szybciej niż maszyna. Tak więc nie zawsze wykonywanie czynności przez człowieka polepsza dobrostan i wpływa na zmniejszenie liczby urazów - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jarosław Krzyżanowski RSS ALERT    /    QFG RSS ALERT    /    QFG Food Group RSS ALERT    /    KPS Partners RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2019 RSS ALERT    /    drobiarstwo RSS ALERT    /    hodowla drobiu RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    dobrostan zwierząt RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.184.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.