Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Jurassic Salmon: Chcemy stworzyć pierwszą w Polsce markę świeżej ryby hodowlanej

- Od samego początku zależało nam na tym, aby stworzyć własną markę, której w kategorii świeżej ryby hodowlanej nie stworzył jeszcze nikt w Polsce. Stad Łosoś Jurajski i nawiązana w 2017 r. współpraca z sieciami Auchan, Makro czy MyFood. Bardzo nam zależy aby nasz łosoś nie był anonimowy i żebyśmy mogli wszystkim powiedzieć, że nasza rybka została od samego jaja wyhodowana w Polsce - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Karapuda, prezes spółki Jurassic Salmon.

Jurassic Salmon: Chcemy stworzyć pierwszą w Polsce markę świeżej ryby hodowlanej
fot. jurassicsalmon.pl

Tomasz Karapuda przyznaje, że pierwotny biznesplan projektu Jurassic Salmon okazał się zbyt optymistyczny.

- Zakładaliśmy wyprodukowanie 1000 ton ryby o masie 5 kg w roku, co daje ok. 20 ton na tydzień. Tymczasem z początku średnia wagowa ryb w basenach tuczowych wynosiła zaledwie 1,7 kg, a wiec bardzo niewiele. Dziś, po roku starań, mamy średnią na poziomie 2.7-2.9 kg, co wymagało mnóstwa pracy. Do tego wszystkiego mamy jeszcze sporo miejsca w basenach, jednak aby było idealnie musielibyśmy przetrzymać rybę całkowicie na okres 3-4 miesięcy i pilnować aby równo przyrastała. Niestety, dla banku, w którym mamy kredyt, najważniejsze są liczby, przez co musimy rybę ubijać wcześniej. Ciężko nam się z tym pogodzić, ale nie poddajemy się - mówi.

Dziś Jurassic Salmon oferuje świeżego łososia patroszonego z głową w wielkościach: 1-2 kg , 2-3 kg, 3-4 kg. Uboje odbywają się cztery razy w miesiącu, a zamówienia przyjmowane są z minimum tygodniowym wyprzedzeniem. W momencie składania zamówienia potwierdzany jest termin najbliższego uboju. Jurassic Salmon oferuje szybkie dostawy do przetwórni na terenie Polski i Europy, co daje możliwość przetwarzania łososia w fazie pre-rigor – przed wystąpieniem stężenia pośmiertnego.

Ciekawym wątkiem jest współpraca Jurassic Salmon z Marine Harvest, o której media branżowe informowały w 2016 r. Co niewielka inicjatywa z Pomorza Zachodniego miałaby zrobić wspólnie z łososiowym gigantem z Norwegii?

- Współpraca trwała około rok. Bardzo mile wspominamy ten czas z uwagi na ogromne doświadczenie, jakim chciał podzielić się z nami światowy lider w przetwórstwie łososia. Jesteśmy za to bardzo wdzięczni, jednak od samego początku zależało nam na tym, aby stworzyć własną markę, której w kategorii świeżej ryby hodowlanej nie stworzył jeszcze nikt w Polsce. Stad Łosoś Jurajski i nawiązana w 2017 r. współpraca z sieciami Auchan, Makro czy MyFood. Bardzo nam zależy aby nasz łosoś nie był anonimowy i żebyśmy mogli wszystkim powiedzieć, że nasza rybka została od samego jaja wyhodowana w Polsce - mówi Karapuda.

Z Tomaszem Karapudą, prezesem spółki Jurassic Salmon, rozmawialiśmy o pomyśle na projekt, jego opłacalności i najważniejszych wyzwaniach w pierwszych latach rozwoju firmy. Zapraszamy do lektury pełnej treści wywiadu w naszej Strefie Premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jurassic Salmon RSS ALERT    /    łosoś RSS ALERT    /    łosoś jurajski RSS ALERT    /    ryby 2018 RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    hodowla łososia RSS ALERT    /    Tomasz Karapuda RSS ALERT    /    Marine Harvest RSS ALERT    /    akwakultura RSS ALERT    /    budowanie marki RSS ALERT    /    hodowla ryb RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.85.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.