Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Jurassic Salmon: Myślimy o eksporcie i zwiększaniu produkcji

- Planów jest wiele. Kusi naturalnie, aby nie tylko zwiększyć produkcje do kilku tysięcy ton, bo to już nie wyzwanie, ale spróbować wykorzystać te wiadomości w innych dziedzinach akwakultury na innych jej szczeblach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Karapuda, prezes spółki Jurassic Salmon.

Jurassic Salmon: Myślimy o eksporcie i zwiększaniu produkcji
fot. jurassicsalmon.pl

Tomasz Karapuda wskazuje, że po opracowaniu technologii produkcji łososia jurajskiego przyszła kolej na usprawnienie i zdobycie nowych kanałów dystrybucji. Po ekologicznego łososia z Janowa nie trzeba już wyprawiać się aż do powiatu gryfickiego. Spółce udało się już podpisać kontrakty na dostawę m.in. z Auchan,  Makro i MyFood. Kolejnym polem ekspansji dla Jurassic Salmon jest segment HoReCa.

- Ogromną zaletą naszej hodowli jest to, że jesteśmy w stanie dostarczyć świeżą rybę do klienta kilkanaście godzin po uboju i to przez cały rok. Staramy się mocno ukorzenić w szeroko rozumianym dziale HoReCa. Jeszcze do niedawna nasza ryba była dostępna w nielicznych restauracjach w Polsce. Dzisiaj lista ta jest coraz większa. Niedawno, specjalnie dla klienta detalicznego, uruchomiliśmy stronę internetowa Lososjurajski.pl, gdzie na bieżąco wpisujemy nowe lokalizacje w naszym kraju. Otworzyliśmy się także na media społecznościowe - dodaje Karapuda.

Nasz rozmówca przyznaje, że z uwagi na założenia systemu hodowli Łosoś Jurajski jest droższy w produkcji niż łosoś z konwencjonalnej hodowli.

- Patrząc po cenach końcowych nie jest to jednak produkt nieosiągalny na rynku polskim. Zależy nam żeby nie skupiać się na ilości, ale na jakości końcowego produktu. Myślimy także o eksporcie. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z zagranicznymi partnerami, ponieważ docierają do nas sygnały o zapotrzebowaniu na taki produkt - mówi.

Po zbudowaniu fundamentów w postaci chowu, hodowli oraz uboju, twórcy Jurassic Salmon myślą nad rozszerzeniem działalności o przetwórstwo. Choć Tomasz Karapuda nie zdradza zbyt wiele z planów spółki w tej dziedzinie, przyznał, że wraz z ojcem myślą m.in. nad produkcją fileta z łososia w różnych trymach i łososia wędzonego na zimno.

- Planów jest wiele. Uważam, że na naszym obecnym etapie błędem byłoby nie wykorzystać tej kilkuletniej wiedzy i doświadczenia, które zdobyliśmy własnym sumptem. Kusi naturalnie, aby nie tylko zwiększyć produkcje do kilku tysięcy ton, bo to już nie wyzwanie, ale spróbować wykorzystać te wiadomości w innych dziedzinach akwakultury na innych jej szczeblach. Wszystko jeszcze przed nami - konkluduje Tomasz Karapuda.

Z Tomaszem Karapudą, prezesem spółki Jurassic Salmon, rozmawialiśmy o pomyśle na projekt, jego opłacalności i najważniejszych wyzwaniach w pierwszych latach rozwoju firmy. Zapraszamy do lektury pełnej treści wywiadu w naszej Strefie Premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jurassic Salmon RSS ALERT    /    łosoś jurajski RSS ALERT    /    łosoś RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    Tomasz Karapuda RSS ALERT    /    ryby 2019 RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    hodowla łososia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.78.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.