Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Jurassic Salmon: Nasz łosoś to odpowiedź na rosnący popyt na ryby przy kurczących się zasobach

- Łosoś Jurajski nie ma styczności z wodami otwartymi, ponieważ woda stosowana w hodowli pozyskiwana jest z głębi ziemi. Dzięki temu łosoś nie jest narażony na występowanie niebezpiecznych pasożytów występujących w wodach otwartych, np. wszy morskich. Hodowany w Janowie łosoś nie jest też prewencyjnie szczepiony przeciwko chorobom i wirusom, co przekłada się na szybsze tempo wzrostu oraz brak blizn poiniekcyjnych - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Karapuda, prezes spółki Jurassic Salmon.

Jurassic Salmon: Nasz łosoś to odpowiedź na rosnący popyt na ryby przy kurczących się zasobach
Siedziba Jurassic Salmon, fot. Jurassic Salmon

Tomasz Karapuda wskazuje, że choć hodowla w systemie zamkniętym rozwiązuje także problem ucieczek ryb hodowlanych do rzek lub wód morskich, to Jurassic Salmon nigdy nie zastąpi łososia z Norwegii.

- Nie mamy żadnego zamiaru aby konkurować z kimkolwiek, w szczególności z taką potęgą jak Norwegia. Zawsze bylem i jestem zdania, ze Łosoś Jurajski jest w pełni zdrową alternatywą dla idealnie świeżej ryby dostępnej przez cały rok i to zawsze klient dokona ostatecznego wyboru. Naszym zamiarem było, jest i będzie wyprodukowanie nieszczepionej i niefaszerowanej chemią ryby karmionej wysublimowaną karmą. Wymagamy aby jej głównym składnikiem było białko zwierząt pochodzenia morskiego a nie lądowego jak to się robi wszędzie, ponieważ tak jest najtaniej. Przy takiej hodowli jak nasza nie można oszczędzać i tego robić nie mamy zamiaru. Niestety, przekłada się to na wyższe koszty produkcji. Ale coś za coś - mówi.

Łosoś Jurajski karmiony jest karmą zawierającą białko zwierząt morskich oraz naturalny barwnik – panaferd. Pasze są bez dodatku GMO i białka zwierząt lądowych. W procesie produkcji nie są stosowane antybiotyki ani środki chemiczne, takie jak formalina czy pestycydy.

Produkt Jurassic Salmon wpisuje się tym samym w modne trendy konsumenckie, w szczególności na "czysty" skład, jawność procesu produkcji i modę na żywność "eko".

- Obecnie bardzo modne jest ekologiczne jedzenie, ale przede wszystkim idea na zasadzie "wiem co jem i co kupuję". Całe CV naszej ryby mamy pod jednym dachem i do pełnego wglądu dla klienta. Każdy dzień z życia naszego łososia jest skrupulatnie opisywany i w pełni monitorowany przez 24 godziny na dobę. Proces chowu i hodowli jest bardzo skomplikowany. Technologia jest na tyle innowacyjna i unikalna, że od 2015 r. nie powstała żadna podobna hodowla z wykorzystaniem wody z wnętrza ziemi - dodaje Karapuda.

Z Tomaszem Karapudą, prezesem spółki Jurassic Salmon, rozmawialiśmy o pomyśle na projekt, jego opłacalności i najważniejszych wyzwaniach w pierwszych latach rozwoju firmy. Zapraszamy do lektury pełnej treści wywiadu w naszej Strefie Premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jurassic Salmon RSS ALERT    /    Tomasz Karapuda RSS ALERT    /    łosoś RSS ALERT    /    łosoś jurajski RSS ALERT    /    hodowla łososia RSS ALERT    /    łosoś norweski RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    hodowla ryb RSS ALERT    /    akwakultura RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Karolina 2018-10-05 21:12:04
    Bardzo ciekawy artykuł
  • Darek 2018-10-12 15:37:09
    To juz nie tylko odwaga ale i pasja polaczona z odwaga. Szacun!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.