Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kampania informacyjna na temat mięsa wieprzowego

  • Autor: pr
  • Data: 08-12-2011, 11:19

Ponad 60 podmiotów bierze udział w Systemie Jakości Wieprzowiny PQS. Wśród nich są zarówno rolnicy, przetwórcy, hodowcy, jak i firmy dystrybucyjne. W porównaniu z początkiem kampanii liczba ta podwoiła się.

Dobre przyjęcie systemu jakości PQS w Polsce pokazuje wektor zmian w przemyśle rolno-spożywczym całej Unii Europejskiej. Musi być też widziane w kontekście aktualnych interesów rolników, producentów, przetwórców i konsumentów krajów UE. Z jednej strony bowiem podmioty rynku rolno-spożywczego windują jakość i poszukują sposobów na dotarcie do konsumentów z informacją na temat oferowanych produktów, ich cech żywieniowych i kulinarnych. Z drugiej konsumenci poszukują takich produktów, ale nie znajdują informacji na rynku. Systemy jakości i ich kampanie informacyjne przerzucają most między tymi biegunami.

W ostatnich latach rolnicy i przetwórcy nękani są przez rosnące ceny pasz, a konkurencja z rynków trzecich tworzy barierę wzrostu cen. Tworzenie kompleksowych systemów jakości jest lekarstwem na tę sytuację, ponieważ konsumenci są skłonni zapłacić więcej za wysoką jakość, jednak pod jednym warunkiem: muszą wiedzieć, że kupują produkt wysokiej jakości. Komisja Europejska energicznie wspiera finansowo i legislacyjnie działania zmierzające do skutecznej ochrony konsumentów przed zalewem tańszej i często miernej jakości produktów mięsnych z krajów spoza Unii. Finansując kampanie informacyjne systemów jakości, reprezentuje interesy i konsumentów, i konglomeratu rolno-spożywczego UE, nie tylko chronią rynek krajów członkowskich, ale, co ważne, odpowiadają na rzeczywiste potrzeby coraz bardziej wymagających konsumentów produktów rolno-spożywczych.

Dacian CIOLOŞ, komisarz ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich wyrażając swoje oddanie idei pakietu, podkreśla, że siła europejskiej (a zatem i polskiej) produkcji rolnej leży w różnorodności, w wiedzy rolników oraz w ziemi i obszarach produkcji. Według niego rolnicy, którzy znajdują się pod presją związaną z niekorzystną sytuacją gospodarczą, koncentracją siły przetargowej detalistów oraz konkurencją światową, potrzebują odpowiednich narzędzi, aby lepiej informować konsumentów o swoich produktach. Takimi narzędziami są kampanie informacyjne systemów jakości. Kampania mięsa wieprzowego produkowanego zgodnie z krajowym Systemem Jakości PQS jest dobrym tego przykładem.

Konsumenci chcą wiedzieć, że rolnicy i producenci żywności dbają o różnorodność i wysoką jakość swoich wyrobów. Co więcej - doceniają produkty, których jakość wynika ze stosowania ponadstandardowych norm (np. w zakresie specjalnych metod produkcji, pakowania, jak w Systemie PQS). Trzeba jednak pamiętać, że godziwą cenę za nie mogą zapłacić tylko wtedy, jeśli są odpowiednio informowani o ich cechach. Rolnicy i producenci muszą zatem dysponować skutecznymi narzędziami do ich komunikowania. W obecnej sytuacji funkcję taką spełniają kampanie informacyjne, np. realizowana już od roku kampania mięsa wieprzowego produkowanego zgodnie z Systemem Jakości PQS.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.