Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kategoria gotowych dań obiadowych będzie się rozwijać

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-02-2013, 11:54
Kategoria gotowych dań obiadowych będzie się rozwijać

Trend rozwojowy kategorii gotowych dań obiadowych będzie widoczny nie tylko w tym roku, ale i w latach następnych - prognozuje Zdzisław Műller z firmy Concept, realizującej projekt Vending Solution.

Sytuacja stagnacji w gospodarce nie omija producentów dań gotowych. - Niemniej jednak wzrost popularności konsumpcyjnej dań obiadowych ma swoje podłoże przede wszystkim w zmianie stylu życia, charakteryzującej się potrzebą dostępu do wygodnych rozwiązań a naznaczonych coraz mniejszą ilością czasu pozostającego do dyspozycji każdego z nas - zauważa Műller. - Nie bez znaczenia dla rozwoju tej kategorii pozostaje sposób ich dystrybucji. W odniesieniu do sprzedaży poprzez urządzenia vendingowe nie przewidujemy znaczącego wzrostu udziału tego sposobu dystrybucji w całkowitej sprzedaży tej kategorii - dodaje.

- Producent dań, z którym jest związana nasza sieć dystrybucyjna, sprzedaje z powodzeniem swoje wyroby na rynkach zagranicznych. Dotyczy to głównie Wielkiej Brytanii oraz Irlandii. Opierając się na jego opiniach można potwierdzić stabilny rozwój zainteresowania jego wyrobami. Może być to związane z "polskim podniebieniem" konsumentów na wspomnianych rynkach. Nie jest bowiem tajemnicą, że Polacy chętniej sięgają do tradycyjnych pierogów, schabowego czy gołąbków niż do otaczającego ich wyspiarskiego jadłospisu - zauważa przedstawiciel firmy Concept.

Zapytania dotyczące dań gotowych pojawiają się coraz częściej także z innych rynków europejskich. - Tu jednak, oprócz tzw. eksportowych pozycji polskiej kuchni, trzeba będzie zadbać o przygotowanie popularnych pozycji występujących w menu danego kraju - mówi Műller. Zwraca także uwagę, że dla rozwoju popularności dań gotowych nie bez znaczenia jest rozwój dystrybucji przez sieci dyskontowe. - Jedynym zagrożeniem jakie widzimy w tym kontekście jest presja niskiej ceny zakupu od producenta, nie sprzyjająca odpowiednio wysokiej jakości dystrybuowanych dań. Może to hamować rozwój kategorii i wpływać na utrwalanie stereotypu o słabych walorach smakowych produktów obiadowych - ostrzega ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH