Kategoria gotowych dań obiadowych będzie się rozwijać

Trend rozwojowy kategorii gotowych dań obiadowych będzie widoczny nie tylko w tym roku, ale i w latach następnych - prognozuje Zdzisław Műller z firmy Concept, realizującej projekt Vending Solution.
Sytuacja stagnacji w gospodarce nie omija producentów dań gotowych. - Niemniej jednak wzrost popularności konsumpcyjnej dań obiadowych ma swoje podłoże przede wszystkim w zmianie stylu życia, charakteryzującej się potrzebą dostępu do wygodnych rozwiązań a naznaczonych coraz mniejszą ilością czasu pozostającego do dyspozycji każdego z nas - zauważa Műller. - Nie bez znaczenia dla rozwoju tej kategorii pozostaje sposób ich dystrybucji. W odniesieniu do sprzedaży poprzez urządzenia vendingowe nie przewidujemy znaczącego wzrostu udziału tego sposobu dystrybucji w całkowitej sprzedaży tej kategorii - dodaje.
- Producent dań, z którym jest związana nasza sieć dystrybucyjna, sprzedaje z powodzeniem swoje wyroby na rynkach zagranicznych. Dotyczy to głównie Wielkiej Brytanii oraz Irlandii. Opierając się na jego opiniach można potwierdzić stabilny rozwój zainteresowania jego wyrobami. Może być to związane z "polskim podniebieniem" konsumentów na wspomnianych rynkach. Nie jest bowiem tajemnicą, że Polacy chętniej sięgają do tradycyjnych pierogów, schabowego czy gołąbków niż do otaczającego ich wyspiarskiego jadłospisu - zauważa przedstawiciel firmy Concept.
Zapytania dotyczące dań gotowych pojawiają się coraz częściej także z innych rynków europejskich. - Tu jednak, oprócz tzw. eksportowych pozycji polskiej kuchni, trzeba będzie zadbać o przygotowanie popularnych pozycji występujących w menu danego kraju - mówi Műller. Zwraca także uwagę, że dla rozwoju popularności dań gotowych nie bez znaczenia jest rozwój dystrybucji przez sieci dyskontowe. - Jedynym zagrożeniem jakie widzimy w tym kontekście jest presja niskiej ceny zakupu od producenta, nie sprzyjająca odpowiednio wysokiej jakości dystrybuowanych dań. Może to hamować rozwój kategorii i wpływać na utrwalanie stereotypu o słabych walorach smakowych produktów obiadowych - ostrzega ekspert.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!