REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

KE wprowadziła nowe zasady znakowania mięsa

  • Autor: Bank Gospodarki Żywnościowej
  • Data: 10-12-2013, 12:15
KE wprowadziła nowe zasady znakowania mięsa

Komisja Europejska (KE) poinformowała o uchwaleniu nowego rozporządzenia dot. wprowadzenia oznaczenia kraju pochodzenia mięsa sprzedawanego na terenie UE - informują analitycy BGŻ.

REKLAMA

Nowy akt prawny ma wejść w życie 1 kwietnia 2015 roku. Wprowadzenie nowych norm związane jest z wybuchem na początku br. tzw. afery mięsnej. W następstwie tych wydarzeń niektóre kraje członkowskie, w tym Francja, rozpoczęły działania mające na celu przekonanie innych krajów o konieczności wprowadzenia reguł pochodzenia dla najbardziej popularnych gatunków mięsa.

Należy zaznaczyć, że taki obowiązek istnieje już dla świeżego lub chłodzonego mięsa wołowego i cielęcego. Został on wprowadzony w obliczu wybuchu choroby BSE i miał wpłynąć na poprawę zaufania konsumentów. Obecnie, w wyniku poparcia projektu KE przez większość krajów członkowskich, te normy zostaną rozszerzone na świeże, chłodzone bądź´ mrożone mięso wieprzowe, drobiowe, jagnięce i kozie. Celem jest wprowadzenie większej przejrzystości w łańcuchu dostaw i tym samym poprawę świadomości konsumentów odnośnie źródła i pochodzenia mięsa.

W tym względzie, od 1 kwietnia 2015 r. produkty mięsne mają zawierać informacje o kraju pochodzenia, tj. gdzie zwierzę się urodziło, miejsce hodowli i uboju. Jeśli te etapy produkcji miały miejsce w różnych krajach ta informacja powinna być również zawarta na opakowaniu. Odnoszą się one również do mięsa mielonego. W tym przypadku jeśli surowiec pochodzi z różnych krajów etykieta powinna zawierać informacje, że hodowla i ubój odbyły się w UE bądź´ w krajach spoza UE Istnieją obawy, że prowadzenie tych zasad może przyczynić się do dyskryminacji niektórych produktów mięsnych, gdyż konsumenci mogą być bardziej skłonni do zakupu produktów pochodzących z ich kraju. Wydaje się, że wielu producentów będzie pracowało nad kreowaniem czy też poprawieniem wizerunku swojej marki, tak by poza elementami cenowymi, innymi środkami zyskać zaufanie i lojalność konsumenta.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • korektor 11-12-2013, 13:46:
Tytuł jest skażony! Co to są " nowe znaczenia?"
  • KUBA 11-12-2013, 11:49:
Co tak się boimy przyznać, że eksportujemy mięso. Jak jest dobre , to tym bardziej oznaczmy je jako "Made in Poland", a jak jest złe - to skonsumujmy sami, a nie udawajmy, ze jest wyprodukowane wg norm UE.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH