Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

KE wprowadziła nowe zasady znakowania mięsa

  • Autor: Bank Gospodarki Żywnościowej
  • Data: 10-12-2013, 12:15
KE wprowadziła nowe zasady znakowania mięsa

Komisja Europejska (KE) poinformowała o uchwaleniu nowego rozporządzenia dot. wprowadzenia oznaczenia kraju pochodzenia mięsa sprzedawanego na terenie UE - informują analitycy BGŻ.

Nowy akt prawny ma wejść w życie 1 kwietnia 2015 roku. Wprowadzenie nowych norm związane jest z wybuchem na początku br. tzw. afery mięsnej. W następstwie tych wydarzeń niektóre kraje członkowskie, w tym Francja, rozpoczęły działania mające na celu przekonanie innych krajów o konieczności wprowadzenia reguł pochodzenia dla najbardziej popularnych gatunków mięsa.

Należy zaznaczyć, że taki obowiązek istnieje już dla świeżego lub chłodzonego mięsa wołowego i cielęcego. Został on wprowadzony w obliczu wybuchu choroby BSE i miał wpłynąć na poprawę zaufania konsumentów. Obecnie, w wyniku poparcia projektu KE przez większość krajów członkowskich, te normy zostaną rozszerzone na świeże, chłodzone bądź´ mrożone mięso wieprzowe, drobiowe, jagnięce i kozie. Celem jest wprowadzenie większej przejrzystości w łańcuchu dostaw i tym samym poprawę świadomości konsumentów odnośnie źródła i pochodzenia mięsa.

W tym względzie, od 1 kwietnia 2015 r. produkty mięsne mają zawierać informacje o kraju pochodzenia, tj. gdzie zwierzę się urodziło, miejsce hodowli i uboju. Jeśli te etapy produkcji miały miejsce w różnych krajach ta informacja powinna być również zawarta na opakowaniu. Odnoszą się one również do mięsa mielonego. W tym przypadku jeśli surowiec pochodzi z różnych krajów etykieta powinna zawierać informacje, że hodowla i ubój odbyły się w UE bądź´ w krajach spoza UE Istnieją obawy, że prowadzenie tych zasad może przyczynić się do dyskryminacji niektórych produktów mięsnych, gdyż konsumenci mogą być bardziej skłonni do zakupu produktów pochodzących z ich kraju. Wydaje się, że wielu producentów będzie pracowało nad kreowaniem czy też poprawieniem wizerunku swojej marki, tak by poza elementami cenowymi, innymi środkami zyskać zaufanie i lojalność konsumenta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • korektor 11-12-2013, 13:46:
Tytuł jest skażony! Co to są " nowe znaczenia?"
  • KUBA 11-12-2013, 11:49:
Co tak się boimy przyznać, że eksportujemy mięso. Jak jest dobre , to tym bardziej oznaczmy je jako "Made in Poland", a jak jest złe - to skonsumujmy sami, a nie udawajmy, ze jest wyprodukowane wg norm UE.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH