REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kiełbasa króluje na polskim grillu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-04-2016, 09:26
Kiełbasa króluje na polskim grillu
Fot. Shutterstock

Już za niespełna dwa tygodnie długi weekend majowy a wraz z nim początek sezonu grillowego. Szykują się do niego zarówno firmy, jak i konsumenci.

REKLAMA

Znaczna część Polaków uważa, że grill to doskonała okazja do spotkania się z przyjaciółmi, czy rodziną i spędzenia wolnego czasu na łonie natury. W większości, grillowaniem zajmują się mężczyźni – jest ich aż 70 proc., kiedy tylko 30 proc. kobiet zajmuje się obowiązkami około grillowymi - wynika z badań TNS Polska.

Podczas sezonu grillowego na ruszcie Polaków znajdzie się kiełbasa, która jest ulubioną potrawą grillową. Wybiera ją aż 30 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazła się chętnie marynowana karkówka (24 proc.), oraz super food 2016 roku – czyli kaszanka (13 proc.). Mniejszą popularnością cieszą się takie potrawy jak skrzydełka z kurczaka (10 proc.), steki (9 proc.), ryba (5 proc.) oraz warzywa (3 proc.).

Najpopularniejszym dodatkiem do dań z grilla jest keczup, a zaraz za nim musztarda – oba produkty wybiera ponad 50 proc. ankietowanych. Wśród dodatków znalazło się również pieczywo. Okazuje się, że w okresie grillowym, Polacy chętnie sięgają po chleby tostowe.

- Chleby tostowe to w okresie grillowym idealny wybór dla konsumentów. Hermetycznie zapakowane, pokrojone na kromki, są bardzo wygodnym rozwiązaniem. Co więcej, nasz produkt nie zawiera konserwantów i przygotowany jest na naturalnym zakwasie. To odpowiedź firmy na potrzeby i oczekiwania konsumentów– mówi Wiktor Kowalski, ekspert firmy Dan Cake Polonia.

W kwestii pieczywa, polscy konsumenci coraz częściej wybierają produkty tzw. „kuchni narodowych”. Do tego grona należą np. pity oraz tortille.

- Niemałą popularnością cieszy się pieczywo do odpieku. W czasie majówki jego sprzedaż wzrasta o ok. 40 proc.. Takie produkty są dodatkiem zarówno do warzyw i mięs z rusztu, jak i ziołowych dipów. – komentuje Wiktor Kowalski z Dan Cake Polonia.

W trakcie sezonu grillowego każdego roku jedna czwarta Polaków zasiada nad rusztem dwa, do trzech razy w miesiącu, a niemal tyle samo osób raz w miesiącu.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH