Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kierownik Nestlé Purina: Udało nam się przekroczyć 10 proc. udziałów w rynku

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-01-2015, 12:47
Kierownik Nestlé Purina: Udało nam się przekroczyć 10 proc. udziałów w rynku
Izabela Wojtczak, kierownik działu marketingu kanału spożywczego Nestlé Purina (fot. mat.pras.)

Nestlé Purina notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży. W 2014 roku udało nam się również osiągnąć ponad 10 proc. udział w tynku - podkreśla w wywiadzie dla portalspozywczy.pl Izabela Wojtczak, kierownik działu marketingu kanału spożywczego Nestlé Purina.

- Czy polski rynek pet food wyróżnia się na tle Europy?

- Polska jest po Niemczech największym rynkiem karmy dla zwierząt w Europie. Wartość sprzedaży karmy dla psów i kotów w kanale spożywczym wynosi ponad 1,4 mld złotych. Wielkość tego rynku zawdzięczamy dużej populacji kotów i psów, aczkolwiek, w porównaniu z innymi dużymi europejskimi rynkami, udział karmy gotowej w żywieniu zwierząt jest wciąż niewielki.

- Jakie zmiany zaszły na rynku pet-food w zeszłym roku?

- W 2014 roku, sprzedaż karmy dla psów i kotów wciąż rosła, chociaż wolniej niż w poprzednich latach. Ma na to wpływ osłabienie dynamiki wzrostu dyskontów w tej kategorii, których sprzedaż osiągnęła pewien poziom i rośnie obecnie porównywalnie z innymi rodzajami sklepów. Cała kategoria ma wciąż duży potencjał do wzrostu dzięki temu, że wciąż niska jest penetracja karmy gotowej wśród właścicieli zwierząt.

- Jakiej dynamiki rynku spodziewa się Pani w tym roku?

- Niski stopień używania karmy gotowej oznacza potencjał do wzrostu kategorii w ciągu najbliższych lat. Dynamika może utrwalić się na obecnym poziomie, ale wzrost nadal będzie pozytywny. Sprzyja temu coraz większa świadomość żywieniowa właścicieli zwierząt oraz łatwy dostęp do informacji, np w internecie. Właściciele zwierząt są jedną z najbardziej aktywnych grup internautów. To oznacza również potencjał dla wzrostu sprzedaży e-commerce, szczególnie w przypadku karmy dla psów.

- Jakie wyniki osiągnęła Nestlé Purina w 2014 r.?

- Nestlé Purina notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży. W 2014 roku udało nam się również osiągnąć ponad 10 proc. udział w tynku.

- Jakie są Państwa plany na najbliższe 12 miesięcy?

- Jak co roku przygotowaliśmy liczne innowacje i renowacje dotyczące naszego aktualnego portfolio. Zainwestowaliśmy również w kompleksową realizację nowej fabryki w Polsce. W planach długoterminowych, nowa fabryka pozwoli Nestlé Purina rozszerzyć portfolio produktowe.

- Czy dostrzega Pani zmiany w trendach konsumenckich?

- Stałym trendem jest rozwój opakowań jednoporcjowych kosztem wieloporcjowych w karmie mokrej dla kotów, ale również w przypadku mokrej karmy dla psów. Wzrasta zainteresowanie przekąskami, tradycyjnie dla psów, ale świetnie rozwija się również segment przekąsek dla kotów. Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH