Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

KIPDiP: Duzi producenci jaj poczekają aż rynek zweryfikuje popyt na jaja z chowów alternatywnych

- Duzi producenci jaj, którzy wdrożyli politykę ualternatywnienia w perspektywie długoterminowej, poczekają aż rynek zweryfikuje aktualny popyt i premię uzyskiwaną za jaja alternatywne przy obecnym poziomie podażowym jaj tych kategorii - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Katarzyna Gawrońska, Dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

KIPDiP: Duzi producenci jaj poczekają aż rynek zweryfikuje popyt na jaja z chowów alternatywnych
fot. pixabay

Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
Data: 17-01-2020, 13:04

Katarzyna Gawrońska wskazuje, że dynamika wzrostu popytu na jaja z chowów alternatywnych nie jest tak duża jak niektórzy uczestnicy rynku wcześniej oczekiwali.

- Poparciem dla takiej teorii są najbardziej wiarygodne wskaźniki analityczno-prognostyczne rynku drobiarskiego, czyli wylęgi kurek nieśnych i nakłady jaj wylęgowych. W ostatnich latach podaż kurek nieśnych na rynku wewnętrznym biła rekordy, rynek pozostawał w silnym trendzie wzrostowym. Za jedną z przyczyn takiego zjawiska uznaliśmy inwestowanie producentów w systemy alternatywne. Dane z ostatnich miesięcy pozwalają nam postawić pewną hipotezę - mówi.

W ocenie dyrektor KIPDiP załamanie w wylęgach kur nieśnych może bowiem zwiastować, że „boom” inwestycyjny wyhamowuje.

- Powodów może być kilka. Wysoce prawdopodobne jest, że od przełomowego 2016 roku, wielu producentów ruszyło w pogoni za trendem, aby być „pierwszymi” i nie zostać w tyle za konkurencją. Mniejsi i średni producenci mogli dokonać zmian impulsywnie i na tym poprzestać. Większe grupy, być może zrealizowały część inwestycji, a ewentualne kolejne kroki mają zaplanowane strategicznie na przyszłe lata - dodaje.

Zdaniem Gawrońskiej duzi producenci jaj, którzy wdrożyli politykę ualternatywnienia w perspektywie długoterminowej, poczekają aż rynek zweryfikuje aktualny popyt i premię uzyskiwaną za jaja alternatywne przy obecnym poziomie podażowym jaj tych kategorii.

- Za kilka miesięcy może się okazać, że producenci zwiększą nakłady kapitałowe na nowe kurniki alternatywne, ale jest też możliwe, że zawieszą inwestycje. Minimalizując ryzyko rynkowe podobnie zachowały się amerykańskie firmy. Musiały wstrzymać przyszłe inwestycje, bo cena jaj alternatywnych była za niska, a popyt na nie rósł adekwatnie do wskaźników podażowych. Poza tym, co najważniejsze, trzeba pamiętać o możliwościach finansowych producentów - podsumowuje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

jaja RSS ALERT    /    jaja 2020 RSS ALERT    /    Katarzyna Gawrońska RSS ALERT    /    KIPDiP RSS ALERT    /    Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz RSS ALERT    /    rynek jaj RSS ALERT    /    jaja z chowu klatkowego RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.245.121
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.