Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Klaster Mięsny Polska Wędlina chce pieniędzy z ARR

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-06-2010, 15:41
Klaster Mięsny Polska Wędlina chce pieniędzy z ARR

10 czerwca przedstawiciele członków inicjatywy klastrowej Polska Wędlina spotykają się w Warszawie w celu ukonstytuowania podmiotowości prawnej. Zdaniem Bogusława Barańskiego, dyrektora biura Klastra, uzyskanie podmiotowości prawnej Klastra jest niezbędne dla skutecznego złożenia przez grupę wniosku do Agencji Rynku Rolnego o uzyskanie dofinansowania na szeroką kampanię promocji wędlin tradycyjnych produkowanych w systemie jakości JAKOŚĆ TRADYCJA.

Jak podkreśla Barański, inicjatywa zrodziła się pod egidą Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP. Przedsiębiorstwom tworzącym inicjatywę zależy na utrzymaniu ścisłej współpracy ze Stowarzyszeniem, niezależnie od faktu tworzenia podmiotowości. Konieczność utworzenia odrębnego podmiotu podyktowana jest wymogami formalnymi.

Agencja Rynku Rolnego, administrująca między innymi Działaniem 133 Programu Operacyjnego PROW 2007-2013, nie może bowiem przyjąć wniosku o dofinansowanie działań informacyjnych i promocyjnych od organizacji reprezentującej branżę mięsną (a do takich należy Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP), tylko od grupy producentów z branży mięsnej.

Grupa inicjatywna jest już po pierwszej debacie na temat formy prawnej Klastra. W debacie tej uczestniczyli też przedstawiciele kierownictwa Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy. Wszystko wskazuje na to, że na spotkaniu 10 czerwca 2010 r. będzie dokonywany wybór między formą spółdzielczą a formą spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

- Obie formy prawne mają swoje plusy i minusy - uważa Bogusław Barański. Nie należy lekceważyć, wbrew obiegowym opiniom, formy spółdzielczej. Jest to forma prawna trochę niedoceniania w tego typu działaniach, które podejmuje Klaster. Jaka by nie była ostateczna decyzja członków Klastra, założone cele będą realizowane, podkreśla dyrektor biura Klastra.

Najpilniejszym wyzwaniem jest skuteczne wdrożenie ściśle określonego już przez Klaster harmonogramu działań zmierzających do rozpoczęcia jeszcze w tym roku promocji na rynku krajowym wspólnej marki dla wędlin premium w oparciu o fundusze wsparcia z PROW 2007-2013. Odbędzie się to z wykorzystaniem systemu jakości JAKOŚĆ TRADYCJA, uznanego przez Ministra Rolnictwa i Brukselę, a administrowanego przez Polską Izbę Produktu Regionalnego i Lokalnego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Witek 09-06-2010, 21:37:
Ciekawe że tacy "fachowcy" dopiero po roku zorientowali się iż wybrali złą formę prawną klastra i wobec tego nie z każdej "krowy dojnej" da się w tej formie ciągnąć kasę. A wystarczyło trochę tylko poczytć... Coś mi się widzi iż ta wspaniała marka będzie miała taki start jak słynne Krajowe Centrum Handlu i Dystrybucji. Ciekawe ile kasy uda się wyciągnąć na tą impezę. Bo KCHiD było za własną kasę. Ale znowu będzie ciekawie, coś się będzie działo na rynku...
  • dzik 09-06-2010, 16:43:
nie mieliście lepszego ujęcia, tylko cała wielka gęba chucha na obiektyw

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.