Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsumenci doceniają żywność ze znakiem jakości

  • Autor: PAP
  • Data: 07-02-2014, 12:25

Klienci zwracają uwagę na to, czy kupowane przez nich w sklepach produkty mają znak jakości żywności - przekonywali uczestnicy piątkowej debaty PAP "Jakość żywności gwarantowana systemami QAFP i QMP".

Prezes Krajowej Rady Drobiarstwa Izby Gospodarczej Rajmund Paczkowski mówił, że przeprowadzone przez drobiarzy badania wykazują, że aż 70 proc. konsumentów zwraca uwagę, czy żywność w sklepach ma znak jakości. "To przepustka na półki sklepowe i gwarancja, że te produkty znajdą nabywców" - zaznaczył.

Prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego Jerzy Wierzbicki zauważył, że jeśli chodzi o tworzenie systemów jakości żywności, to Polska jest mniej zaawansowana niż inne kraje europejskie. Wskazał, że systemem QMP (Quality Meat Program), który jest wdrażany w u nas od 2008 r., zainteresowanych jest coraz więcej producentów.

Wierzbicki przytoczył dane, z których wynika, że w Szkocji 90 proc. produkcji bydła jest objęta systemem jakości, a w Austrii 60 proc. "Ta koncepcja dobrowolnego poddania się wymogom jakości sprawdziła się w Europie i jesteśmy przekonani, że także w Polsce jest na nią miejsce" - mówił.

Co do wartości handlowej znaku jakości żywności zgodzili się także przedstawiciele zakładów mięsnych. Barbara Bednarska, pełnomocnik ds. systemów jakości Zakładów Mięsnych VIANDO, określiła produkcję asortymentu objętego systemem jakości żywności jako powrót do przeszłości. "Jeżeli mówimy krakowska sucha czy jałowcowa myśliwska, to jest dokładnie taki sam produkt jak kilkadziesiąt lat temu, bez poprawiaczy, bez ulepszaczy" - wskazała. "System pomaga nam produkować wędliny tak jak kiedyś, z czego zadowoleni są nasi klienci, widać to w sklepach" - dodała Anna Hankus, specjalista ds. jakości ZPM Jan Bielesz.

Obie uczestniczki debaty zwróciły jednak uwagę, że znak QAFP (Quality Assurance for Food Products), czyli Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności, nie jest wystarczająco rozreklamowany.

Prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego Wiesław Różański odpowiedział, że we wtorek podpisano umowę ws. wsparcia z środków unijnych kampanii promującej mięso czerwone. Kampania ma ruszyć za miesiąc. Zapowiedział, że będzie ona prowadzona w całej Polsce. "Praktycznie każdy widz w multikinie będzie wiedział, co to jest QAFP" - zapewnił.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Zośka 08-02-2014, 13:16:
Lepiej żeby zamiast na ekranach multikin, mięso bobrej jakości było dostępne po dostępnej cenie w sklepach.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 133) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH