Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Konsumenci dopytują w sklepach o jakość mięsa (badanie)

Prawie połowa sprzedawców twierdzi, że od czasu ostatniej afery z mięsem nic się nie zmieniło w zachowaniu klientów. Ponad 30% nie zauważa, by częściej pytano ich o jakość towaru. Jeśli już konsumenci się dopytują, to głównie interesuje ich drób. Dopiero na drugim miejscu jest wołowina, wokół której wybuchł skandal.

Konsumenci dopytują w sklepach o jakość mięsa (badanie)
fot. materiały prasowe

Autor: mondaynews.pl
Data: 04-03-2019, 08:43

Na pytanie, czy w ostatnim czasie ludzie bardziej interesują się jakością oferowanego mięsa, aż 43% sprzedawców odpowiedziało, że nic nie zmieniło się w zachowaniu klientów. Łącznie 32% respondentów nie zauważyło, by konsumenci częściej chcieli wiedzieć, czy z towarem jest wszystko w porządku. Hubert Majkowski, Country Manager Hiper-Com Poland, stwierdza, że afery mięsne raczej nie zwiększają zainteresowania Polaków jakością kupowanych produktów.  

– Chociaż ostatni skandal mięsny był dosyć głośny, to doniesienia medialne nie zrobiły specjalnego wrażenia na konsumentach. Są już przyzwyczajeni do tego, że wiele tematów w mediach jest podkręcanych tylko po to, żeby zwiększyć oglądalność programów telewizyjnych. Polacy zwracają coraz mniejszą uwagę na tego typu afery i są wierni swoim przyzwyczajeniom. Nadal uważają, że można ufać rodzimym producentom – komentuje Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Mobilnej Qpony-Blix.

Natomiast Hubert Majkowski dodaje, że skala afery w stosunku do ilości całościowej sprzedaży mięsa w Polsce nie jest tak duża. Przez to konsument jest przekonany, że jego ten problem nie dotyczy. Ponadto osoby kupujące tego rodzaju żywność w konkretnych punktach mają do nich zaufanie na podstawie własnych doświadczeń. W świadomości konsumenckiej utarło się też, że kontrola produktów mięsnych w sieciach handlowych jest bardzo rygorystyczna. Dlatego nic nie grozi klientom. Z obserwacji eksperta wynika, że mają oni większe obawy wobec towaru sprzedawanego w tzw. budkach i na targowiskach.

– Branża zareagowała natychmiast na ujawniony proceder nielegalnego handlu bydłem. Potępiliśmy go i nie baliśmy się komunikacji z konsumentami za pośrednictwem mediów, ponieważ zależało nam na jak najszybszym wyjaśnieniu sprawy. Niestety mamy świadomość, iż także w naszym środowisku, tak jak w każdym innym, mogą działać nieuczciwi ludzie. Trzeba ich eliminować z rynku, bo szkodzą uczciwym przedsiębiorcom. Kiedy minie więcej czasu, będziemy mogli ocenić rzeczywisty wpływ tego incydentu na postrzeganie mięsa przez Polaków – mówi Witold Choiński, Prezes Zarządu Związku Polskiego Mięsa.

więcej informacji:

mięso RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    sklepy convenience RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.158.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.