Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsumenci mają fałszywe przekonanie, że wołowina to "trudne" mięso

  • Autor: portalspozywczy.pl/PR
  • Data: 02-07-2017, 12:38
Konsumenci mają fałszywe przekonanie, że wołowina to
fot. shutterstock.com

– Polska branża wołowa ma się czym pochwalić, ale jest to słabo eksponowane. My chcemy pokazać Polakom, że nie tylko drób czy wieprzowina są naszymi wizytówkami, ale również jest nią wołowina. Konsumenci mają fałszywe przekonanie, że jest to „trudne” mięso, że nie wiele się da z niego zrobić. My ten fałszywy mit odczarowujemy – powiedział Witold Choiński, prezes zarządu Związku Polskie Mięso.

Związek Polskie Mięso chce wykorzystać popularność sztuki kulinarnej i mody na gotowanie. W tym celu przygotował kampanię medialną dla najsłabiej eksponowanego na krajowym rynku mięsa czyli wołowiny. „Wołowe triki i techniki” to cykl 15 filmików kulinarnych, które pojawią się na YouTube.

Z przeprowadzonego przez Związek Polskie Mięso audytu kanałów społecznościowych w zakresie mięsa wynika, że ze wszystkich rodzajów mięs najmniej i najsłabiej prezentowana jest wołowina. W jej przypadku w sieci dominują informacje o burgerach oraz stekach i to niemal zawsze w obcej oprawie kulinarnej. Prawie wcale nie ma polskiej wołowiny i polskich potraw z niej.

Po wpisaniu hasła „polska wołowina” w wyszukiwarkę Google czy Bing pojawiają się informacje branżowe na temat wołowiny, a następnie odwołania do wołowiny japońskiej czy argentyńskiej, włącznie do potraw pochodzących z tych krajów.

– Polska branża wołowa ma się czym pochwalić, ale jest to słabo eksponowane. My chcemy pokazać Polakom, że nie tylko drób czy wieprzowina są naszymi wizytówkami, ale również jest nią wołowina. Konsumenci mają fałszywe przekonanie, że jest to „trudne” mięso, że nie wiele się da z niego zrobić. My ten fałszywy mit odczarowujemy – powiedział Witold Choiński, prezes zarządu Związku Polskie Mięso.

Ten negatywny obraz widoczny jest w danych statystycznych. Jak wynika z najnowszej analizy Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej spożycie wołowiny w Polsce jest bardzo niskie. W 2015 roku było to 1,2 kg na jedną osobę, w 2016 roku 1,9 kg, a w tym roku IERGiŻ szacuje, że wyniesie 2 kg., podczas gdy w 2000 roku Polacy spożyli aż 7 kg tego mięsa.

– Szukaliśmy rozwiązania na odwrócenie tego trendu. Uznaliśmy, że internetowa moda na sztukę kulinarną jest idealnym sposobem na zwrócenie uwagi Polaków na wołowinę. Chcieliśmy jednocześnie pokazać ją inaczej niż jak to jest obecnie robione w przypadku innych mięs. Uznaliśmy, że trzeba uświadomić konsumentom, że pod hasłem „wołowiny” kryje się ogromna paleta możliwości kulinarnych do zrealizowania przez każdego – tłumaczy prezes Choiński.

Kanał „Wołowe triki i techniki” jest zaadresowany do profesjonalistów jak i zwykłych konsumentów, poszukujących w sieci ciekawej strony, zawierającej porady dotyczące wołowiny, a do tego wszystko to jest podane w prosty sposób.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • józek 04-07-2017, 21:04:
wołowina, czerwone lub przetworzone mięso, jest rakotwórcza
  • Czytelnik 04-07-2017, 20:54:
mięso jest szkodliwe dla zdrowia i producenci to wiedzą, przyjdzie czas na odszkodowania za otyłość, raka i inne choroby tak jak płaci branża tytoniowa na świecie
  • Matt 03-07-2017, 13:53:
Aga to samo z rybami. Nie zarabiam źle ale jak mam do wyboru wolnowybiegowego kurczaka za 12zł/kg albo wątpliwej świeżości rybę za 40-60 zł/kg to zwykle pata da tego pierwszego. Wołowiny jem dużo kilkukrotnie więcej niż przeciętny Polak ale mimo wszystko drobiu znacznie więcej. Chciałbym jeść więcej wołowiny i ryb ale problemy są 2. W przypadku wołowiny większość mięsa dostępnego na rynku jest to mięso z krów mlecznych i jest słabej jakości a w przypadku ryb problemem jest jakość i świeżość. Jeśli produkty te byłyby wyższej jakości i świeże (nie w przypadku wołowiny bo ta powinna być sezonowana) to jadłbym ich więcej mimo wysokich cen.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH