Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Konsumenci mają fałszywe przekonanie, że wołowina to "trudne" mięso

– Polska branża wołowa ma się czym pochwalić, ale jest to słabo eksponowane. My chcemy pokazać Polakom, że nie tylko drób czy wieprzowina są naszymi wizytówkami, ale również jest nią wołowina. Konsumenci mają fałszywe przekonanie, że jest to „trudne” mięso, że nie wiele się da z niego zrobić. My ten fałszywy mit odczarowujemy – powiedział Witold Choiński, prezes zarządu Związku Polskie Mięso.

Konsumenci mają fałszywe przekonanie, że wołowina to
fot. shutterstock.com

Związek Polskie Mięso chce wykorzystać popularność sztuki kulinarnej i mody na gotowanie. W tym celu przygotował kampanię medialną dla najsłabiej eksponowanego na krajowym rynku mięsa czyli wołowiny. „Wołowe triki i techniki” to cykl 15 filmików kulinarnych, które pojawią się na YouTube.

Z przeprowadzonego przez Związek Polskie Mięso audytu kanałów społecznościowych w zakresie mięsa wynika, że ze wszystkich rodzajów mięs najmniej i najsłabiej prezentowana jest wołowina. W jej przypadku w sieci dominują informacje o burgerach oraz stekach i to niemal zawsze w obcej oprawie kulinarnej. Prawie wcale nie ma polskiej wołowiny i polskich potraw z niej.

Po wpisaniu hasła „polska wołowina” w wyszukiwarkę Google czy Bing pojawiają się informacje branżowe na temat wołowiny, a następnie odwołania do wołowiny japońskiej czy argentyńskiej, włącznie do potraw pochodzących z tych krajów.

– Polska branża wołowa ma się czym pochwalić, ale jest to słabo eksponowane. My chcemy pokazać Polakom, że nie tylko drób czy wieprzowina są naszymi wizytówkami, ale również jest nią wołowina. Konsumenci mają fałszywe przekonanie, że jest to „trudne” mięso, że nie wiele się da z niego zrobić. My ten fałszywy mit odczarowujemy – powiedział Witold Choiński, prezes zarządu Związku Polskie Mięso.

Ten negatywny obraz widoczny jest w danych statystycznych. Jak wynika z najnowszej analizy Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej spożycie wołowiny w Polsce jest bardzo niskie. W 2015 roku było to 1,2 kg na jedną osobę, w 2016 roku 1,9 kg, a w tym roku IERGiŻ szacuje, że wyniesie 2 kg., podczas gdy w 2000 roku Polacy spożyli aż 7 kg tego mięsa.

– Szukaliśmy rozwiązania na odwrócenie tego trendu. Uznaliśmy, że internetowa moda na sztukę kulinarną jest idealnym sposobem na zwrócenie uwagi Polaków na wołowinę. Chcieliśmy jednocześnie pokazać ją inaczej niż jak to jest obecnie robione w przypadku innych mięs. Uznaliśmy, że trzeba uświadomić konsumentom, że pod hasłem „wołowiny” kryje się ogromna paleta możliwości kulinarnych do zrealizowania przez każdego – tłumaczy prezes Choiński.

Kanał „Wołowe triki i techniki” jest zaadresowany do profesjonalistów jak i zwykłych konsumentów, poszukujących w sieci ciekawej strony, zawierającej porady dotyczące wołowiny, a do tego wszystko to jest podane w prosty sposób.

więcej informacji:

Polskie Mięso RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT    /    rynek wołowiny RSS ALERT    /    promocja wołowiny RSS ALERT    /    Witold Choiński RSS ALERT    /    spożycie wołowiny RSS ALERT    /    YouTube RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • aga 2017-07-03 10:08:55
    Polacy nie jedzą wołowiny nie dlatego, że jej nie lubią ale dlatego, że jest bardzo droga. Ile można kupić kilogramów kurczaka za jeden kilogram wołowiny? ... Nie potrzeba dorabiać do tego żadnej filozofii, decyduje zawartość portfela ...
  • Matt 2017-07-03 13:53:06
    Aga to samo z rybami. Nie zarabiam źle ale jak mam do wyboru wolnowybiegowego kurczaka za 12zł/kg albo wątpliwej świeżości rybę za 40-60 zł/kg to zwykle pata da tego pierwszego. Wołowiny jem dużo kilkukrotnie więcej niż przeciętny Polak ale mimo wszystko drobiu znacznie więcej. Chciałbym jeść więcej wołowiny i ryb ale problemy są 2. W przypadku wołowiny większość mięsa dostępnego na rynku jest to mięso z krów mlecznych i jest słabej jakości a w przypadku ryb problemem jest jakość i świeżość. Jeśli produkty te byłyby wyższej jakości i świeże (nie w przypadku wołowiny bo ta powinna być sezonowana) to jadłbym ich więcej mimo wysokich cen.
  • Czytelnik 2017-07-04 20:54:42
    mięso jest szkodliwe dla zdrowia i producenci to wiedzą, przyjdzie czas na odszkodowania za otyłość, raka i inne choroby tak jak płaci branża tytoniowa na świecie
  • józek 2017-07-04 21:04:34
    wołowina, czerwone lub przetworzone mięso, jest rakotwórcza

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.111.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.