Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Konsumenci ograniczają spożycie mięsa, co w naturalny sposób prowadzi ich do ryb

- Podstawy dla rybnego biznesu w Polsce i na świecie są mocne, a trendy makroekonomiczne dają nam powody do optymizmu. Dostarczamy produkt wpisujący się w megatrend zdrowego jedzenia. Polacy bogacą się i są w coraz większym stopniu zdolni do sięgania po alternatywne źródła białka - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl John-Paul McGinley, dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe i członek zarządu Morpol S.A.

Konsumenci ograniczają spożycie mięsa, co w naturalny sposób prowadzi ich do ryb
John-Paul McGinley, dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe, członek zarządu Morpol S.A., fot. Marine Harvest

W ocenie Johna-Paula McGinley'a ryby mają wielką przyszłość także w Polsce.

- W ostatnich latach w Polsce mieliśmy do czynienia ze wzrostem cen z powodu inflacji oraz wysokich cen łososia. Są one wciąż bardzo wysokie, zwłaszcza jeśli porównamy to z historycznymi poziomami sprzed kilku lat. Moim zdaniem jest to wynik dużego globalnego zapotrzebowania na tę rybę. Ludzie jedzą więcej łososia, produkcja i możliwości dystrybucyjne nie rosną tak szybko, więc cena rośnie. Te czynniki niewątpliwie wpłynęły negatywnie na lokalny popyt i poziom konsumpcji ryb na polskim rynku - mówi.

Dyrektor Marine Harvest Central Europe uważa jednak, że spadek spożycia ryb w Polsce to zjawisko krótkoterminowe i w długim okresie konsumpcja wzrośnie.

- Przyszłość dla polskiego biznesu rybnego jest jasna, ponieważ jesteśmy innowacyjni i konkurencyjni. Uważam jednak, że polska branża powinna więcej działać razem. Potrzebujemy rozmowy na temat tego, co możemy zrobić aby rosnąć razem. Musimy wspólnie uzgadniać nasze postulaty wobec rządu czy Unii Europejskiej oraz zastanowić się jak możemy zaangażować nasze środki dla dobra branży - mówi.

Czy Marine Harvest prowadzi obecnie taki dialog z innymi firmami z branży?

- Mamy Polskie Stowarzyszenie Przetwórców Ryb, które działa dziś znacznie lepiej niż w przeszłości. Musimy jednak pamiętać, że dla największych przetwórców ryb w Polsce głównym rynkiem jest zagranica. Dużo eksportujemy, musimy więc dbać nie tylko o nasz dostęp do kluczowych rynków, ale także o to jak możemy przyciągnąć inwestorów oraz pozyskać wsparcie z rozmaitych funduszy. Mamy tu wiele do zrobienia - podsumowuje McGinley.

Z Johnem-Paulem McGinley'em, dyrektorem zarządzającym Marine Harvest Central Europe oraz członkiem zarządu Morpol S.A. porozmawialiśmy także o strategii spółki, roli Polski w strukturze norweskiego koncernu oraz trudnej sytuacji na rynku łososia. Zachęcamy do lektury całego wywiadu w Strefie Premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marine Harvest RSS ALERT    /    Marine Harvest Central Europe RSS ALERT    /    Morpol RSS ALERT    /    John-Paul McGinley RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    ryby 2018 RSS ALERT    /    łosoś RSS ALERT    /    Polskie Stowarzyszenie Przetwórców Ryb RSS ALERT    /    branża rybna RSS ALERT    /    spożycie ryb RSS ALERT    /    spożycie ryb w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • x 2018-10-02 13:53:56
    Ryby to też mięso. Nie rosną przecież na drzewach
  • Monika 2018-10-05 11:25:50
    NO i dobrze. Jak będziemy jedli więcej ryb to na pewno będziemy zdrowszym i mądrzejszym społeczeństwem
  • Nbjs 2018-10-08 11:48:00
    Ta ryby to też mięso jak ktoś tu wspomniał. To nie owoce, rośliny

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.186.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.