Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsumenci wybierają drób ze znakiem jakości

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 06-05-2013, 11:43

Najnowsze badania zrealizowane na zlecenie KRD-IG przez dwa niezależne ośrodki MillwardBrown SMG/KRC i TNS Polska pokazują, że kampania promująca certyfikat QAFP z logo "Sprawdzony drób" jest obecnie najbardziej rozpoznawalną kampanią promującą żywność. Coraz chętniej wybieramy produkty drobiowe ze znakiem jakości. Z badań wynika, że aż 70 proc. respondentów deklaruje chęć kupowania mięsa certyfikowanego QAFP.

Wśród kampanii poświęconych polskiej żywności najbardziej rozpoznawalną jest obecnie "Nowa Jakość w drobiarstwie". Kampania promująca wysokiej jakości drób z certyfikatem QAFP (Quality Assurance for Food Products) podobała się aż 65 proc. Polaków. Badania wykazały, że spot emitowany w ramach kampanii zna 45 proc. respondentów, a 35 proc. rozpoznaje logo z hasłem "Sprawdzony drób". Okazuje się, że kampania jest nie tylko najlepiej kojarzona, ale także najbardziej skuteczna. Znak QAFP cieszy się bowiem coraz większym zaufaniem wśród konsumentów.

Badania potwierdziły, że certyfikowanie żywności jest odpowiedzią na wymagania współczesnych konsumentów. Aż 70 proc. Polaków uważa, że mięso drobiowe ze znakiem jakości jest przede wszystkim bezpieczne oraz spełnia wysokie standardy higieniczne i sanitarne. Blisko 70 proc. Polaków deklaruje, że będzie kupować mięso drobiowe z certyfikatem QAFP. 45 proc. twierdzi, że certyfikowane mięso jest zawsze świeże i zawsze tej samej jakości.

Polacy nie obawiają się o jakość mięsa drobiowego. Aż 80 proc. twierdzi, że jest bezpieczne, ma wiele zastosowań, a ponadto jest proste i wygodne w przygotowaniu. Jak wykazały badania, mimo fali nieprawdziwych informacji o polskim drobiu, tylko 5% Polaków obawia się, że mięso drobiowe może zawierać chemiczne dodatki.

Prawie wszyscy Polacy (98 proc.) jedzą mięso drobiowe, a niemal 2/3 z nich deklaruje, że jada je często. Polski drób docenili również Europejczycy. Od 2005 roku zwiększyliśmy eksport do UE aż dwunastokrotnie i obecnie znajdujemy się w ścisłej czołówce eksporterów mięsa drobiowego. W sumie wysyłamy już 30 proc. całej polskiej produkcji. W 2012 roku eksport drobiu na rynki światowe wynosił blisko 520 tys. ton ogółem. Najwięcej wysyłamy go do Niemiec (92 tys. ton), Wielkiej Brytanii (47 tys. ton) i Czech (51 tys. ton).

Sukces eksportowy drobiu to wynik ciągłego podnoszenia standardów. W styczniu 2011 roku został wprowadzony System Gwarantowanej Jakości Żywności (QAFP), który stawia producentom wysokie wymagania.

- W naszym systemie zapewniamy, że traktowanie zwierząt na fermie, ale też w transporcie musi spełnić jak najwyższe standardy, opisane w założeniach programu. Kontrola odbywa się przez niezależnych audytorów, certyfikujących zarówno producentów, hodowców, jak i dystrybutorów. System prowadzi do uwiarygodnienia produkcji, a przez to zapewnienia większego bezpieczeństwa. To, co robimy, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów - mówi Tomasz Sandomierski, koordynator kampanii Nowa Jakość w drobiarstwie, promującej system QAFP.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • PO 07-05-2013, 21:32:
TEN DRÓB I PRODUKTY Z DROBIU A W SZCZEGÓLNOŚCI WSZELKIE ,,SZYBKE'' CONVINIENSFOOD SĄ TAK SCHEMIZOWANE I TAK NAPCHANE TABLICĄ MENDELEJEWA ŻE LEPIEJ OMIJAĆ WIELKIM ŁUKIEM PRODUKTY DUŻYCH ,,KORPORACJI'' WSZYSTKO JEST POMPOWANE CHEMNIA NA MAXA I ZADNA WETERYNARIA ,SAMEPID NIE INGERUJE BO DOSTANA OCHŁAP URZĘDASY I PO KŁOPOCIE.
MĄDRY KLIENT NIE KUPUJE W MARKECIE !!!
  • Urszula 06-05-2013, 18:49:
Konsumenci wybierają drób- NAJTAŃSZY! a nie ze znakiem jakości, który zresztą przemawia tylko do nielicznych, reszta ma to gdzieś...

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH