Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Kontrakty ZM Kania z dyskontami to łakomy kąsek dla innych graczy

- Kontrakty ZM Kania z sieciami dyskontowymi stanowią łakomy kąsek dla innych dużych graczy. Gdy z rynku znika producent powyżej 1 mld zł obrotów, robi się problem, ponieważ sieci muszą utrzymać strumień dostaw, na czym zyskują konkurenci - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jakub Szkopek, analityk Domu Maklerskiego mBanku.

Kontrakty ZM Kania z dyskontami to łakomy kąsek dla innych graczy
Jakub Szkopek, analityk Domu Maklerskiego mBanku, fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 28-08-2019, 09:28

Jakub Szkopek wskazuje, że w propozycji złożonej Kani przez Tarczyński S.A. brakuje kilku szczegółów. 

- Nie wiemy m.in. jakiej konkretnie części przedsiębiorstwa będzie dotyczyła oferta. Wydaje się, że Tarczyński SA byłby zainteresowany zakupem zakładu produkcji wędlin oraz np. części taboru transportowego - dodaje.

Analityk wskazuje, że obie grupy mocno rywalizują ze sobą na rynku, mają też podobnych klientów.

- Od 2009 r. zarówno ZM Kania, jak i Tarczyński bardzo szybko rozwijały się w kanale nowoczesnym, w szczególności jeśli chodzi o Lidla i Biedronkę. ZM Kania zdecydowanie postawiły na Biedronkę, która odpowiadała w pewnym momencie za niemal dwie trzecie obrotów ze sprzedaży Grupy. Tarczyński miał bardziej zrównoważoną strukturę sprzedaży: po ok. 25 proc. do Biedronki i Lidla. Obie firmy zaczynały od sprzedawania do tych sieci pod ich markami własnymi, np. Pikok, ale z czasem okazały się na tyle mocne, że sieci pozwoliły im na wejście pod swoimi brandami. Czy ewentualnie przejęcie spowoduje utrzymanie brandu Henryk Kania - zobaczymy - mówi.

W ocenie eksperta kontrakty ZM Kania z sieciami dyskontowymi stanowią łakomy kąsek dla innych dużych graczy.

- Na rynku polskim obserwujemy nadwyżkę mocy produkcyjnych mięsa i wędlin. Gdy z rynku znika producent powyżej 1 mld zł obrotów, robi się problem, ponieważ sieci muszą utrzymać strumień dostaw, na czym zyskują konkurenci. To już się dzieje. Na problemach ZM Kania i ograniczaniu produkcji, korzystają inni producenci - dodał.

Więcej o ofercie Tarczyńskiego i ostatnich doniesieniach na temat ZM Kania w naszym artykule w ramach "Mięsa na wtorek"

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

ZM Kania RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    Zakłady Mięsne Henryk Kania RSS ALERT    /    Jakub Szkopek RSS ALERT    /    mBank RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    Tarczyński SA RSS ALERT    /    Tarczyński RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • są tu jeszcze jakieś naiwniaki? 2019-08-30 08:12:05
    1) kto te kontrakty widział? 2) czy ktoś zauważył dziury w półkach po zniknięciu towaru HK? 3) ktoś w to wierzy, że przejmie zakład i wejdzie od razu z gotową sprzedażą??

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.194.83
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.