Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

KRD-IG edukuje przedszkolaków na temat drobiu (zdjęcia)

Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza przy współpracy z Zakładem Wylęgu Drobiu Malec ,członkiem KRD-IG, rozpoczęła realizację pilotażowego projektu edukacyjnego w przedszkolach. 26 marca na terenie stołecznej dzielnicy Wilanów oraz Praga Pd. odbyły się wielkanocne spotkania z przedszkolakami. Dzieci miały okazję poznać etapy rozwoju kurcząt brojlerów oraz kulisy hodowli i produkcji drobiu, a nawet obserwować dopiero co wyklute pisklęta, które wraz z ekspertami Izby zostały „zaproszone” na spotkanie.

KRD-IG edukuje przedszkolaków na temat drobiu (zdjęcia)
Łukasz Dominiak i Aleksandra Porada z KRD-IG, fot. mat.pras.

Rozwój ptaków, począwszy od wyklucia z jaja, procedury związane z chowem i hodowlą drobiu, takie jak m.in. stała opieka lekarzy weterynarii, a także odpowiednie żywienie i bezpieczeństwo stada, stanowią główny temat projektu działań KRD-IG. Spotkania z przedszkolakami nie bez powodu odbywają się przed Wielkanocą, której symbolem są właśnie kurczęta. Dzieci mogły zobaczyć je z bliska podczas zajęć poprowadzonych przez specjalistów z Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej oraz Zakładu Wylęgu Drobiu Malec.

- Nadchodzące Święta Wielkanocne były dla nas inspiracją do stworzenia projektu skierowanego do
najmłodszych. Jest to zarazem pierwsza tego typu akcja KRD-IG. Dzieci wychowujące się w dużych
miastach przeważnie nie zdają sobie sprawy z tego, na czym polega i z czym się wiąże utrzymywanie drobiu na co dzień, a tendencja ta coraz bardziej się pogłębia. Zaledwie 1-2% Europejczyków ma bezpośredni kontakt z szeroko rozumianą produkcją rolną, podczas gdy np. w Chinach odsetek ten jest zdecydowanie wyższy i wynosi blisko 30%. Taka sytuacja w naszej ocenie jest jednym z powodów utrzymywania się i narastania mitów związanych m.in. z dobrostanem zwierząt; dlatego właśnie, trzymając się przysłowia „czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci”, chcemy przekazać młodemu pokoleniu prawdziwe informacje na ten temat. Jestem mile zaskoczony tak dużym zainteresowaniem i niekończącymi się pytaniami ze strony dzieci – mówi Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej.

Brak styczności ze zwierzętami gospodarskimi powoduje, że najmłodsi często nie mają dostatecznej wiedzy o tym, skąd się bierze żywność, w przeciwieństwie do starszych pokoleń. Zdobycie informacji na temat nowoczesnej hodowli i produkcji drobiu, jak się okazuje, może przyczynić się do obalenia wielu wciąż funkcjonujących w społeczeństwie stereotypów dotyczących procesu produkcji. Warto zacząć przy tym od najmłodszych.

- Cieszymy się, że mogliśmy zaangażować się merytorycznie w projekt, a także dostarczyć na
spotkanie z dziećmi pisklęta prosto z naszej wylęgarni. ZWD Malec chętnie włącza się w akcje
edukacyjne i popularyzujące hodowle drobiu, takie jak targi, konferencje czy lokalne spotkania.
Podobne działania stają się coraz bardziej popularne w krajach zachodniej Europy – warto
przytoczyć tu choćby rolnicze Info Days w Wielkiej Brytanii, w ramach których osoby żyjące w
miastach mogą odwiedzić gospodarstwa rolne i dowiedzieć się, jak funkcjonuje nowoczesne
rolnictwo. Dzięki temu, obalane jest wiele mitów dotyczących bezpieczeństwa żywności,
pokutujących w społeczeństwie. Jako członek KRD-IG będziemy z pewnością wspierać podobne projekty w przyszłości – mówi Julita Janowska z ZWD Malec.

W planach KRD-IG są kolejne spotkania z przedszkolakami, których zainteresowanie okazało się ogromne. Udział w projekcie wzięli Łukasz Dominiak, dyrektor generalny KRD-IG, Aleksandra Porada, ekspert ds. bezpieczeństwa żywności i weterynarii KRD-IG oraz Julita i Andrzej Janowscy, przedstawiciele ZWD Malec.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krajowa Rada Drobiarstwa RSS ALERT    /    Łukasz Dominiak RSS ALERT    /    Aleksandra Porada RSS ALERT    /    drób 2018 RSS ALERT    /    dzieci RSS ALERT    /    edukacja żywieniowa dzieci RSS ALERT    /    ZWD Malec RSS ALERT    /    drób RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Kogut 2018-03-28 14:28:11
    Mam nadzieję, że KRD nie organizuje tych akcji za pieniądze z funduszy promocji. Jeśli się mylę to znaczy, że starym zwyczajem środowisko płaci za autopromocję tej organizacji.
  • Orkowy 2018-03-28 15:57:06
    Podoba mi się ta inicjatywa, edukacja o żywności i żywieniu powinna na stałe zagościć w polskich przedszkolach i szkołach. Bo potem powstają coraz to nowe mity o branży spożywczej, jakies teorie spiskowe wynikającwe po prosyu z niewiedzy. Wychowanie świadomego konsumenta jest w interesie każdego z nas.
  • zastanawiam się 2018-03-29 11:13:18
    A wspomnieli, że jeśli kurczak jest płci męskiej to codziennie wraz z setkami-tysiącami innych małych kogutów trafiają do zmielenia, bo ich hodowanie zwyczajnie nie są opłacalne?
  • hodowca 2018-03-29 13:05:48
    @ zastanawiam się Na mięso tuczy się pisklęta płci żeńskiej i męskiej. Jak się okazuje warto społeczeństwo edukować :) Pozdrawiam

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.152.62
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.