Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

KRD-IG: konieczna dywersyfikacja kierunków eksportu polskiego drobiu (wideo)

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-09-2016, 10:05
KRD-IG: konieczna dywersyfikacja kierunków eksportu polskiego drobiu (wideo)
Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa. fot. mat. pras.

Polska branża drobiarska każdego roku notuje bardzo dobre wyniki. Dynamiczny wzrost produkcji wymusza na polskich firmach zwiększenie aktywności na rynkach zagranicznych. Zdaniem Łukasza Dominiaka, dyrektora generalnego Krajowej Rady Drobiarstwa - Izby Gospodarcze, Unia Europejska pozostanie najważniejszym kierunkiem naszego eksportu, ale ważne jest poszukiwanie nowych rynków.

- W Unii Europejskiej już jesteśmy obecni. To jest nasze główne rynki eksportowe, takie jak Niemcy czy Wielka Brytania. Zawirowanie związane z Brexitem, spadek wartości waluty brytyjskiej, spowodowało konieczność lokowania na innych rynkach, głównie strefy euro - mówił Dominiak w trakcie rozmowy przeprowadzonej debaty ekonomicznej Okrągły Stół ING, zorganizowanej przez ING Bank Śląski oraz redakcję serwisu portalspozywczy.pl i magazynu „Rynek Spożywczy”.

- Warto myśląc o eksporcie w pierwszej kolejności sięgać po te owoce najbliższe, które łatwo dosięgnąć własną ręką, potem posługiwać się takimi narzędziami jak drabina żeby sięgnąć po jabłka dalej rosnące. Taka filozofia sprawdza się także w naszym zakresie, w zakresie drobiarskim - przyznał Dominiak cytując Jamesa H. Sumnera, szef światowej organizacji drobiarskiej (IPC) oraz amerykańskiego związku drobiarskiego (USAPEEC).

Dyrektor generalny KRD-IG przyznał, że Unia Europejska pozostanie najważniejszym kierunkiem eksportu polskiego drobiu, o który powinniśmy dbać, natomiast konieczne są rynki krajów trzecich.

- Myślimy o dywersyfikacji. Z drugiej strony będzie nam coraz trudniej o nie [rynki trzecie - red.] walczyć. Mam na myśli konkurencję globalną ze strony Stanów Zjednoczonych i Brazylii, odległość, uwarunkowania kulturowe, inne rodzaje asortymentów. Niektórych rynków musimy się uczyć. Na niektórych już jesteśmy obecni, ale na pewno warto je rozwijać w kontekście tak istotnego przyrostu produkcji w sektorze drobiarskim w Polsce - wyjaśnił Łukasz Dominiak, dyrektor generalny KRD-IG. 

W ciągu pierwszego półrocza bieżącego roku wyeksportowano łącznie 467,7 tys. ton mięsa i podrobów drobiowych. Oznacza to wzrost o ponad 15,6 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Jednocześnie wartość eksportu wyniosła 3,59 mld zł, co stanowi o wzroście o 12,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku 2015.

Z danych Biura Analiz i Programowania Agencji Restrukturyzacji Rolnictwa wynika, że w ubiegłym roku z Polski wyeksportowano łącznie ponad 1 mln ton żywca, mięsa i przetworów drobiowych. Stanowi to wzrost o 18 proc. w stosunku do roku 2014.

Jednocześnie wartość polskich produktów drobiowych kierowanych na eksport wzrosła o 20 proc. do 1,9 mld euro. Tym samym nadwyżka naszego kraju w handlu zagranicznym asortymentem drobiowym osiągnęła poziom 915 tys. ton o wartości 1,9 mld euro. Oznacza to, iż była wyższa odpowiednio o 19 i 22 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

Eksperci są zgodni, że przy szybko rosnącej produkcji niezbędna jest dywersyfikacja kierunków eksportu. Tym bardziej, że obecnie ok. 80 proc. naszego drobiu trafia właśnie do krajów Unii Europejskiej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 966) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.