Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kto zrezygnował z używania i sprzedaży jaj klatkowych w 2017 roku?

  • Autor: Stowarzyszenie "Otwarte Klatki"
  • Data: 03-01-2018, 12:57
Kto zrezygnował z używania i sprzedaży jaj klatkowych w 2017 roku?

W 2017 roku wielu polskich i międzynarodowych producentów żywności, sieci handlowych oraz hotelarskich zrezygnowało z używania i sprzedaży jaj klatkowych.

Trend zwracania uwagi na dobrostan zwierząt widoczny jest na świecie od kilku lat. W tym czasie z jaj klatkowych zrezygnowały m.in. McDonald’s, Subway, Ferrero, General Mills, Burger King, Wendy’s, Subway, Wal-Mart, Kraft Food czy Aldi.

W 2017 roku politykę wycofania z użycia i sprzedaży jaj klatkowych wdrożyły także: Costa Coffee, Nestlé, Grycan, Jerónimo Martins, Carrefour, Auchan i Simply Market, Netto, Piotr i Paweł, Grupa Intermarche, Kaufland, Frisco.pl, Stokrotka, Polska Grupa Supermarketów, MAKRO Polska, Delikatesy Centrum czy Aldik Nova.

Oświadczenie o wycofaniu z użycia jaj klatkowych wydali także potentaci branży hotelarskiej: Accor Group (m.in. hotele Orbis), InterContinental Hotels, a także B&B Hotels oraz Hotele Campanille i Golden Tulip.

Stowarzyszenie "Otwarte Klatki" szacuje, że nawet 89 proc. wszystkich jaj wyprodukowanych w Polsce pochodzi z chowu klatkowego (w tym 35 – 40 proc. przeznaczonych jest na eksport).

- Stopień zainteresowania problemem kur niosek obecnych na polskim rynku firm jest bardzo wysoki i zdecydowana większość z nich chętnie podejmuje odpowiednie kroki, aby odciąć się od hodowli klatkowej – oceniają przedstawiciele Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Stowarzyszenie zauważa, że firmy nie mogą zmienić sieci dostawców z dnia na dzień, ponieważ obowiązują ich podpisane umowy.

- Częstokroć to sami dostawcy chcą zmienić proces produkcji i rozszerzają lub zmieniają działalność na produkcję jaj pozaklatkowych. To firmy dyktują warunki i zmieniają rynek, jednak nie jest to widoczne od razu. Korporacje wyznaczają sobie tzw. okres przejściowy, który wynosi zazwyczaj kilka lat. Przykładowo Nestle zobowiązało się, że do 2020 roku wszystkie ich produkty przeznaczone na rynek amerykański nie będą zawierały jajek klatkowych. Biorąc pod uwagę fakt, że koncern ten rocznie zużywa 9 tys. ton jaj, widać jak duże i znaczące jest to przedsięwzięcie - czytamy w komunikacie organizacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Joanna 03-01-2018, 18:00:
żeby ograniczyć okrucieństwo wobec zwierząt trzeba zmienić dietę
  • olo 03-01-2018, 16:59:
A na zdjęciu jaja reprodukcyjne Panie redaktorze.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 184) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.