Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Kubki smakowe to główna broń konsumentów przeciwko producentom żywności

- Klienci potrafią odróżnić żywność dobrej jakości od tej “poprawianej”. W dobie pogoni za niskimi cenami w marketach i dyskontach sieci wymuszają jak najniższe ceny na producentach, którzy muszą się podporządkować, częściowo zresztą ku uciesze konsumentów. Efekt jest jednak taki, że w rolniczym kraju trudno jest kupić naprawdę dobrej jakości produkty spożywcze, poza nielicznymi wyjątkami - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry Market Research.

Kubki smakowe to główna broń konsumentów przeciwko producentom żywności
Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry Market Research. Fot. materiały prasowe

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 25-06-2019, 11:31

Agnieszka Górnicka wskazuje na rosnącą popularność małych, wyspecjalizowanych sklepów z kawą, herbatą, mięsem, pieczywem, serami, a także cukierni z ręcznie robionymi słodyczami.

- Te sklepy, dzięki temu, że są mniejsze, mogą utrzymać się z klientów, którzy kupują mniejsze ilości lub zaglądają okazjonalnie. Na przykład w kategorii wędlin wielu konsumentów jest rozczarowanych tym, co otrzymuje w standardowej ofercie. Pamiętajmy, że główna broń konsumentów przeciwko producentom żywności to kubki smakowe! Klienci potrafią odróżnić żywność dobrej jakości od tej “poprawianej”. W dobie pogoni za niskimi cenami w marketach i dyskontach sieci wymuszają jak najniższe ceny na producentach, którzy muszą się podporządkować, częściowo zresztą ku uciesze konsumentów. Efekt jest jednak taki, że w rolniczym kraju trudno jest kupić naprawdę dobrej jakości produkty spożywcze, poza nielicznymi wyjątkami, takimi jak nabiał. Ale i w branży mięsnej znaleźli się producenci, którzy mieli odwagę postawić na produkt dobrej jakości i na tym wygrywają - dodała.

Górnicka zauważa, że wraz ze wzrostem siły nabywczej, Polacy zmieniają swój profil konsumpcji.

- Coraz częściej zauważamy, że lepiej kupić mniej jedzenia, ale za to wysokiej jakości. To zjawisko paradoksalnie najlepiej widać w dyskontach, które chętnie podchwytują wszelkie nowinki i poszerzają ofertę w różnych kategoriach premium. Jednak dyskonty nie załatwią wszystkiego, ponieważ produkty premium pojawiają się tam tylko w czasowej ofercie i w ograniczonym zakresie - dodaje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    Inquiry RSS ALERT    /    Inquiry Market Research RSS ALERT    /    sklepy mięsne RSS ALERT    /    premiumizacja RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.237.249.90
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.