Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Kupowanie najtańszego mięsa nie zawsze jest właściwym wyborem

- Nie ukrywajmy, że podstawowym kryterium zakupu mięsa jest cena. Gdy idą święta, są promocje, konsument nie szuka dobrego jakościowo mięsa certyfikowanego tylko patrzy na cenę. W efekcie wybiera mięso najtańsze albo takie, które jest w promocji, a nie do końca jest to właściwy wybór - mówiła dr hab. Martyna Batorska z Wydziału Nauk o Zwierzętach Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego podczas konferencji zorganizowanej przez firmę Goodvalley.

Kupowanie najtańszego mięsa nie zawsze jest właściwym wyborem
Dr hab. Martyna Batorska, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 07-05-2019, 15:46

Dr hab. Martyna Batorska wskazała, że produkcja trzody chlewnej w Polsce jest bardzo rozdrobniona.

- Chów trzody chlewnej prowadzi w Polsce ok. 170 tys. gospodarstw. Pomysł żeby była to w całości zrównoważona produkcja nie może być spełniony przy takim rozdrobnieniu. Rozwiązaniem mogłyby być grupy producenckie, które mogłyby się zintegrować i mieć różne działy produkcji: nie tylko tucznik, ale lochy i prosięta i wspólny pomysł na to, jak w ramach grupy zainwestować np. biogazownię. Natomiast trudno sobie wyobrazić żeby pojedynczy rolnik, który prowadzi tucz nakładczy mógł zbudować biogazownię - dodała.

W ocenie Batorskiej problemem dla branży wieprzowej jest także świadomość konsumenta, dla którego liczy się głównie cena.

- Nie ukrywajmy, że podstawowym kryterium jest cena. Gdy idą święta, są promocje, konsument szuka nie dobrego jakościowo mięsa certyfikowanego tylko patrzy na cenę. Potrzebna jest tu nauka znacznie wcześniej w domu. Nie jesteśmy jednak bezradni. Pojawiło się opracowanie Polskiego Związku Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej „POLSUS” dotyczące aktualnej jakości wieprzowiny. Jeżeli ktoś się odchudza i bierze pod uwagę normy energetyczności, warto zauważyć, że naprawdę mamy bardzo chudą wieprzowinę. Jej kaloryczność została obniżona. Zaryzykowałabym tezę, że jest to mięso dietetyczne ze względu na niewielką zawartość tłuszczu w tuszy. Mięso ma nam smakować. Nikt nas nie zmusi do jedzenia mięsa, które nam nie smakuje. Hodowcy i producenci poprawiają genetykę zwierząt obniżając zawartość tłuszczu. Niestety, konsument nie wie które mięso kupić, przez co wybiera najtańsze albo takie, które jest w promocji, a nie do końca jest to właściwy wybór - podsumowuje Batorska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.223.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.