Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Liderzy rynku mięsa stawiają na wyroby premium

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-10-2014, 12:50
Liderzy rynku mięsa stawiają na wyroby premium
(fot. zelaznastudio.pl)

Branża mięsna charakteryzuje się stosunkowo szerokim asortymentem produktów. Dotyczy to zarówno dużej liczby kategorii produktów, jak również znacznej różnorodności produktów w ramach danej kategorii - wynika z raportu "Skuteczne strategie sprzedaży w przemyśle spożywczym", przygotowanego przez analityków Banku Gospodarki Żywnościowej.

W przeprowadzonym przez BGŻ badaniu oferta średnich i dużych podmiotów obejmowała ok. 160 produktów. Liderzy dążą do jeszcze większej dywersyfikacji, co pomaga im lepiej dopasować się do zmieniających się potrzeb i preferencji konsumentów. Natomiast odwrotną tendencję można zauważyć w przypadku małych firm. Tu liderzy nastawiają się na specjalizację, czyli koncentrują swoją działalność na stosunkowo niewielkiej liczbie produktów.

Jak wynika z przeprowadzonych badań, w grupie małych firm oferta liderów była prawie o połowę mniejsza w porównaniu z firmami charakteryzującymi się gorszymi wynikami.

Biorąc pod uwagę jakość produktów i ich branding, liderzy kładą większy nacisk na produkty premium niż pozostałe firmy z branży. W przypadku liderów z grupy małych firm, mają oni bardziej różnorodną ofertę, obejmującą również produkty klasy C, czyli tzw. „economy". Wynika to najprawdopodobniej z konkurencji m.in. z dyskontami i z próby przyciągnięcia bądź zatrzymania konsumenta, tak by kontynuował zakupy produktów oferowanych przez małe firmy.

Co ciekawe, liderzy przyjęli też nieco inny system transportu. Oprócz floty własnej, korzystają oni w większym stopniu z ofert firm zewnętrznych.

Firmy mięsne, które dążą do umocnienia swojej pozycji na rynku, systematycznie zwiększają ofertę produktów klasy A, jak również rozwijają sprzedaż produktów markowych. W realizacji tej strategii wykorzystywane były głównie sklepy własne oraz w większym stopniu niż przeciętnie super- i hipermarkety, oraz dyskonty.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH