REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Liderzy rynku mięsa stawiają na wyroby premium

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-10-2014, 12:50
Liderzy rynku mięsa stawiają na wyroby premium
(fot. zelaznastudio.pl)

Branża mięsna charakteryzuje się stosunkowo szerokim asortymentem produktów. Dotyczy to zarówno dużej liczby kategorii produktów, jak również znacznej różnorodności produktów w ramach danej kategorii - wynika z raportu "Skuteczne strategie sprzedaży w przemyśle spożywczym", przygotowanego przez analityków Banku Gospodarki Żywnościowej.

REKLAMA

W przeprowadzonym przez BGŻ badaniu oferta średnich i dużych podmiotów obejmowała ok. 160 produktów. Liderzy dążą do jeszcze większej dywersyfikacji, co pomaga im lepiej dopasować się do zmieniających się potrzeb i preferencji konsumentów. Natomiast odwrotną tendencję można zauważyć w przypadku małych firm. Tu liderzy nastawiają się na specjalizację, czyli koncentrują swoją działalność na stosunkowo niewielkiej liczbie produktów.

Jak wynika z przeprowadzonych badań, w grupie małych firm oferta liderów była prawie o połowę mniejsza w porównaniu z firmami charakteryzującymi się gorszymi wynikami.

Biorąc pod uwagę jakość produktów i ich branding, liderzy kładą większy nacisk na produkty premium niż pozostałe firmy z branży. W przypadku liderów z grupy małych firm, mają oni bardziej różnorodną ofertę, obejmującą również produkty klasy C, czyli tzw. „economy". Wynika to najprawdopodobniej z konkurencji m.in. z dyskontami i z próby przyciągnięcia bądź zatrzymania konsumenta, tak by kontynuował zakupy produktów oferowanych przez małe firmy.

Co ciekawe, liderzy przyjęli też nieco inny system transportu. Oprócz floty własnej, korzystają oni w większym stopniu z ofert firm zewnętrznych.

Firmy mięsne, które dążą do umocnienia swojej pozycji na rynku, systematycznie zwiększają ofertę produktów klasy A, jak również rozwijają sprzedaż produktów markowych. W realizacji tej strategii wykorzystywane były głównie sklepy własne oraz w większym stopniu niż przeciętnie super- i hipermarkety, oraz dyskonty.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH