Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lowe Media: producenci żywności dla mężczyzn powinni zmienić strategię

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 30-10-2015, 12:15
Lowe Media: producenci żywności dla mężczyzn powinni zmienić strategię
Grzegorz Wierchowiec, kierownik ds. badań i analiz Lowe Media. Fot. materiały prasowe

Sposób, w jaki producenci żywności dedykowanej mężczyznom komunikują się z rynkiem, jest już nieaktualny, ponieważ zmienia się stereotyp męskości – uważa Grzegorz Wierchowiec, kierownik ds. badań i analiz Lowe Media.

Na polskim rynku niewiele można znaleźć produktów żywnościowych, skierowanych wyłącznie do mężczyzn. Są to dania gotowe Stoczka linii Męska Rzecz oraz jogurty Bakomy 7 Zbóż MEN.

- Nasze badania etnograficzne Ethnomedia V i Ethnomedia VI pokazały, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni doskonale wiedzą, co to znaczy być „prawdziwym mężczyzną”.  Wzorzec ten jest z jednej strony głęboko zakorzeniony w naszej szeroko rozumianej kulturze, z drugiej zaś jest niezwykle trudny do urzeczywistnienia przez mężczyzn w dzisiejszym świecie, który funkcjonuje wg zupełnie innych reguł niż choćby 100 lat temu – mówi Grzegorz Wierchowi.

Jego zdaniem, ta sprzeczność rodzi wiele problemów i większość współczesnych mężczyzn nie jest w stanie z nią sobie poradzić. - Świat, w którym przyszło im żyć nie stwarza okazji do realizacji starego i niepraktycznego dziś wzorca, bowiem przestaje być on źródłem tak społecznego uznania, jak i korzyści finansowych. Np. zawody, gdzie mężczyzna może zaimponować swoją fizyczną siłą, wykazać odwagą są zazwyczaj gorzej płatne niż praca biurowa, gdzie mężczyzna dokonuje mniej spektakularnych czynów - ramię w ramię z kobietami - robiąc dokładnie to samo co koleżanki. A to przecież tam mężczyźni robią dzisiaj „karierę” - dodaje.

Nowy model męskości ciągle się zatem formuje, a jego składowe dla samych mężczyzn są niejasne. Podobnie dla polskich marek spożywczych, które kierują swoją ofertę do „męskiej” niszy. Zdaniem specjalisty z Lowe Media, żadnemu z producentów nie udało się stworzyć atrakcyjnej, przemawiającej do współczesnej mężczyzn komunikacji owych produktów.

- Kultura, w której żyjemy przechodzi przemianę od „kultury pracy” do „kultury rozrywki”. To zaś oznacza, że im młodszy mężczyzna tym większe znaczenie ma dla niego „rozrywkowy aspekt produktu”. Co to znaczy w kontekście produktów spożywczych? Otóż to przede wszystkim zestaw unikalnych emocjonalnych benefitów, które produkt poza wartościami czysto funkcjonalnymi (np. odżywczymi) byłby  w stanie konsumentowi dostarczyć. Innymi słowy i prościej: równie ważna jak sam produkt staje się jego komunikacja, a tego przede wszystkim brakowało kilka lat temu i Bakomie (która mówiąc „Zadbaj o swojego mężczyznę” komunikowała się tylko z kobietami) i produktom ze Stoczka – tłumaczy Grzegorz Wierchowiec.

Jednak, jak ocenia, to wkrótce się zmieni. - Obserwując rynek reklamowy - w tym zainteresowanie klientów wiedzą na temat zmian kulturowych - można przypuszczać, że polskie marki również wkrótce opanują nowe definicje męskości oraz zasady komunikacji ze współczesnym mężczyzną - podsumowuje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.