REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Lowe Media: producenci żywności dla mężczyzn powinni zmienić strategię

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 30-10-2015, 12:15
Lowe Media: producenci żywności dla mężczyzn powinni zmienić strategię
Grzegorz Wierchowiec, kierownik ds. badań i analiz Lowe Media. Fot. materiały prasowe

Sposób, w jaki producenci żywności dedykowanej mężczyznom komunikują się z rynkiem, jest już nieaktualny, ponieważ zmienia się stereotyp męskości – uważa Grzegorz Wierchowiec, kierownik ds. badań i analiz Lowe Media.

REKLAMA

Na polskim rynku niewiele można znaleźć produktów żywnościowych, skierowanych wyłącznie do mężczyzn. Są to dania gotowe Stoczka linii Męska Rzecz oraz jogurty Bakomy 7 Zbóż MEN.

- Nasze badania etnograficzne Ethnomedia V i Ethnomedia VI pokazały, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni doskonale wiedzą, co to znaczy być „prawdziwym mężczyzną”.  Wzorzec ten jest z jednej strony głęboko zakorzeniony w naszej szeroko rozumianej kulturze, z drugiej zaś jest niezwykle trudny do urzeczywistnienia przez mężczyzn w dzisiejszym świecie, który funkcjonuje wg zupełnie innych reguł niż choćby 100 lat temu – mówi Grzegorz Wierchowi.

Jego zdaniem, ta sprzeczność rodzi wiele problemów i większość współczesnych mężczyzn nie jest w stanie z nią sobie poradzić. - Świat, w którym przyszło im żyć nie stwarza okazji do realizacji starego i niepraktycznego dziś wzorca, bowiem przestaje być on źródłem tak społecznego uznania, jak i korzyści finansowych. Np. zawody, gdzie mężczyzna może zaimponować swoją fizyczną siłą, wykazać odwagą są zazwyczaj gorzej płatne niż praca biurowa, gdzie mężczyzna dokonuje mniej spektakularnych czynów - ramię w ramię z kobietami - robiąc dokładnie to samo co koleżanki. A to przecież tam mężczyźni robią dzisiaj „karierę” - dodaje.

Nowy model męskości ciągle się zatem formuje, a jego składowe dla samych mężczyzn są niejasne. Podobnie dla polskich marek spożywczych, które kierują swoją ofertę do „męskiej” niszy. Zdaniem specjalisty z Lowe Media, żadnemu z producentów nie udało się stworzyć atrakcyjnej, przemawiającej do współczesnej mężczyzn komunikacji owych produktów.

- Kultura, w której żyjemy przechodzi przemianę od „kultury pracy” do „kultury rozrywki”. To zaś oznacza, że im młodszy mężczyzna tym większe znaczenie ma dla niego „rozrywkowy aspekt produktu”. Co to znaczy w kontekście produktów spożywczych? Otóż to przede wszystkim zestaw unikalnych emocjonalnych benefitów, które produkt poza wartościami czysto funkcjonalnymi (np. odżywczymi) byłby  w stanie konsumentowi dostarczyć. Innymi słowy i prościej: równie ważna jak sam produkt staje się jego komunikacja, a tego przede wszystkim brakowało kilka lat temu i Bakomie (która mówiąc „Zadbaj o swojego mężczyznę” komunikowała się tylko z kobietami) i produktom ze Stoczka – tłumaczy Grzegorz Wierchowiec.

Jednak, jak ocenia, to wkrótce się zmieni. - Obserwując rynek reklamowy - w tym zainteresowanie klientów wiedzą na temat zmian kulturowych - można przypuszczać, że polskie marki również wkrótce opanują nowe definicje męskości oraz zasady komunikacji ze współczesnym mężczyzną - podsumowuje.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH