Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Makton chce rozwijać się na zasadzie franczyzy

  • Autor: www.franczyzawpolsce.pl
  • Data: 09-05-2008, 20:55
Makton chce rozwijać się na zasadzie franczyzy

Centrum Mięsne Makton, spółka akcyjna wchodząca w skład Polskiego Koncernu Mięsnego Duda, rozważa dalszy rozwój sieci sklepów na zasadzie franczyzy. Zdaniem zarządu firmy pomoże to zbudować lepszy wizerunek marki oraz usprawnić system dystrybucji i sprzedaży.

Współpracując z obsługiwanym rynkiem zbytu, dostawca, a zarazem w przypadku Maktonu producent (przetwórca) nie ma wpływu na cenę sprzedaży swoich produktów, ani na ich odpowiednie wyeksponowanie na półce sklepu. Takie działanie prowadzi w konsekwencji do wielu utrudnień w dotarciu produktu do konsumenta, ze względu na konieczność pośrednictwa - informuje portal franczyzawpolsce.pl.

W sklepach samoobsługowych głównym atrybutem wyboru danego produktu jest cena, jakość oraz coraz częściej funkcjonalność opakowania. Jednakże odpowiednia prezentacja produktów danej marki, jest ciężką i często trudną do oceniania pod kątem rzeczywistych efektów pracą. Często też utrudnia podjęcie właściwej decyzji o wprowadzeniu nowego produktu na rynek, gdyż uzyskane dane ze sprzedaży nie zawsze są w wystarczającym stopniu miarodajne.

W przypadku sklepów opartych o franchising lub też własnych taki problem nie istnieje. Towar wyeksponowany jest zgodnie ze standardem i zleceniami właściciela sieci, personel jest odpowiednio przeszkolony, więc może lepiej obsłużyć klienta, rozumiejąc wyrażane przez niego potrzeby. Ułatwia to również przeprowadzenia różnorodnych badań satysfakcji i oczekiwań konsumenta, pozwalających właściwie określić wierunek działań podejmowanych w przyszłości. W tak skonstruowanej sieci franczyzodawca może zaoferować większy asortyment swojej oferty niż w sklepach, w których jest jednym z wielu dostawców. Dla franczyzodawcy do niewątpliwych plusów takiego rozwiązania zaliczyć należy również niezależność ekonomiczną i przeciwdziałanie rosnącej presji cen ze strony sklepów wielkopowierzchniowych, co pozwala na zachowanie równowagi ekonomicznej i polepszenia płynności finansowej przedsiębiorstwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

DUDPolski Koncern Mięsny Duda SA

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH