Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Manager Drosedu: 70 proc. Polaków kupuje parówki

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-01-2015, 14:06
Manager Drosedu: 70 proc. Polaków kupuje parówki
Iwona Juszczuk, Marketing Manager w Grupie Drosed (fot. materiały prasowe)

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Drosed wynika, że około 70 proc. Polaków w wieku ponad 15 lat jada i kupuje parówki. Jesteśmy pod tym względem na czele europejskiego rankingu. Francuz na przykład zjada rocznie średnio 10 razy mniej parówek niż przeciętny Polak - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Iwona Juszczuk, Marketing Manager w Grupie Drosed.

- Jaki jest obecny stan rynku wędlin drobiowych?

- Jeszcze kilka lat temu obserwowaliśmy nieznaczny, ale stały spadek spożycia wędlin w Polsce. O ile w 2008 r. przeciętny Polak zjadał blisko 29 kg wędlin rocznie, o tyle w 2012 r. było to już nieco poniżej 28 kg. W ostatnim czasie jednak trend ten wyhamował i od 2011 r. spożycie wędlin w naszym kraju utrzymuje się na stałym poziomie.

- Z czego to wynika?

- Zjawisko mniejszej sprzedaży wolumenowej jest ściśle powiązane ze strukturą konsumenckich wyborów. Polacy, mając coraz większą wiedzę nt. produktów spożywczych, dokonują coraz bardziej świadomych wyborów. Dlatego rosnącą popularnością cieszą się wędliny premium, które z roku na rok zwiększają swój udział w rynku. Sięgając po wyższą jakość, konsumenci ograniczają jednocześnie ilość spożywanych wędlin w myśl zasady: „wybieram lepsze, ale mniej".

- Które wędliny drobiowe najlepiej się sprzedają?

- Z wędlin drobiowych największą popularnością cieszą się parówki. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Drosed wynika, że około 70 proc. Polaków w wieku ponad 15 lat jada i kupuje parówki. Jesteśmy pod tym względem na czele europejskiego rankingu. Francuz na przykład zjada rocznie średnio 10 razy mniej parówek niż przeciętny Polak.

- Czy w najbliższym czasie Drosed będzie rozwijać produkcję przetworów drobiowych?

- Oczywiście, oferta Drosed nieustannie się poszerza. W minionych miesiącach wprowadziliśmy m.in. parówki Smakowite - produkt premium, który w swoim składzie zawiera aż 90 proc. mięsa z kurczaka. Dodatkowo Smakowite nie zawierają MOM-u, glutaminianu, sztucznych barwników, fosforanów czy alergenów. Ubiegłoroczną nowością jest też Pasztet Podlaski z bazylią i kawałki pomidora suszonego. Także i na nadchodzące 12 miesięcy przygotowaliśmy nowości produktowe. Na bieżąco będziemy o nich informować.

- Czy wygląd, opakowanie i etykiety wyrobów drobiowych różnią się stosowanych w przypadku zwykłych wędlin?

- Na sklepowej półce konsument najczęściej odróżni wędliny drobiowe od pozostałych. To dlatego, że ich etykiety coraz bardziej się wyróżniają. Po pierwsze producenci drobiu ostatnio podkreślają na opakowaniu fakt zawartości drobiowego mięsa w składzie danego produktu, głównie poprzez zastosowanie wizerunku kurczaka. W przeciwieństwie do wyrobów wieprzowych, na produktach drobiowych bardzo wyraźnie komunikowane są też walory żywieniowe i zdrowotne mięsa drobiowego. Wynika to ze specyfiki drobiu, który jest lekkostrawny, mniej tłusty i mniej kaloryczny niż np. wieprzowina.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Olek 19-08-2015, 14:39:
pani iwono ja nie jadam parowek, a z pani wypowiedzi wynika ze 70% polakow to bieda ;) pewnie tak jest, ale ja nie o tym. patrze na waszego jacka lewickiego juz od kilku lat i ciagle te samo zdjecie, na milosc boska jesli nie stac was na fotografa to ja moge sie dorzucic, zrobcie jackowi nowe zdjecia b napewno facet sie troszke zmienil, pani iwono na litosc boska do fotografa ;) a tak pozatym pani iwonka ladniutka ladniutka ;)
  • Krysia 20-01-2015, 16:32:
Proponuję zgłosić pasztet do X edycji Ogólnopolskiego Konkursu Pasztetników i Wyrobów z Gęsi, który odbędzie się we wrześniu 2015 r. w Ostrzeszowie ko

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH