Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Manager ZM Olewnik: Azja jest kluczowa dla rozwoju eksportu polskiego mięsa

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-01-2014, 11:48
Manager ZM Olewnik: Azja jest kluczowa dla rozwoju eksportu polskiego mięsa
Piotr Zieliński, manager ds. exportu w Zakładach Mięsnych Olewnik (fot. materiały prasowe)

W mojej ocenie dla rozwoju eksportu mięsa wieprzowego z Polski bez wątpienia strategiczne będą rynki azjatyckie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Zieliński, manager ds. exportu w Zakładach Mięsnych Olewnik.

Piotr Zieliński zwraca uwagę, że potencjał popytowy w samych Chinach jest wciąż ogromny. - Jednak szczególnie istotny jest fakt, że popyt na tamtejszym rynku nadal mocno rośnie. Chiny silnie się rozwijają, nawet jeśli dynamika wzrostu nieco spadła. Poza tym, inwestycje firm chińskich w branżę mięsną za granicą wyraźnie wskazują, że konsumpcja mięsa będzie tam mocno rosnąć - uważa manager ds. exportu w ZM Olewnik. - Duży potencjał dla polskiego sektora mięsnego ma także Rosja, ale oczywiście w tym przypadku istnieje duża wrażliwość eksportu - dodaje.

Zakłady mięsne Olewnik współpracują w zakresie promocji polskich produktów na rynkach światowych z krajowymi organizacjami branżowymi: Związkiem Polskie Mięso, Stowarzyszeniem Rzeźników i Wędliniarzy, oraz Unią Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. - Współpraca układa się dobrze. Organizacje w miarę swoich możliwości wspierają nasze działania eksportowe. Targi i wyjazdy dyplomatyczne, oraz wszystkie działania promocyjne organizowane przez ARR i MRiRW również pomagają w rozwoju eksportu - mówi Piotr Zieliński. - Ponadto duże znacznie ma promocja polskich znaków jakości za granicą - zaznacza.

Rozwój sprzedaży zagranicznej wiąże się jednak z koniecznością radzenia sobie z różnego rodzaju barierami. - Wejście na nowy rozwinięty rynek wymaga dużego wsparcia marketingowego, badań i często sporych inwestycji - przyznaje przedstawiciel ZM Olewnik. - Chociaż polski przemysł mięsny ma nadal w niektórych aspektach pewną przewagę konkurencyjną, związaną głownie z niższymi kosztami pracy, to niestety często polskie firmy nie są w stanie jej wykorzystać. Dzieje się tak ze względu na niższą w stosunku do zagranicznej konkurencji produktywność i brak specjalizacji produkcji. Poprawa tego stanu to proces, który postępuje, chociaż często w bólach, ale na ogół także z pełnym zrozumieniem i konsekwencją zarządów spółek mięsnych - ocenia.

- Drugi ważny aspekt to wsparcie rządu dla branży mięsnej, która zatrudnia przecież ponad 100 tysięcy pracowników. Przez ostatnie lata nasz sektor dobrze radził sobie z konkurencją zewnętrzną i miał znaczny udział w tworzeniu krajowego PKB. Jeżeli ten rozwój ma trwać dalej, musimy wyjść z własnego podwórka i szukać innych rynków zbytu. W tym kontekście niezbędne są jasne i silne narzędzia promocyjne a także zachęty inwestycyjne - puentuje Piotr Zieliński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dyr. rozwoju biznesu 05-02-2014, 21:33:
Zgadzam sie. Azja to swietny kierunek dla naszego exportu mięs

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.