Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Manager ZM Olewnik: Azja jest kluczowa dla rozwoju eksportu polskiego mięsa

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-01-2014, 11:48
Manager ZM Olewnik: Azja jest kluczowa dla rozwoju eksportu polskiego mięsa
Piotr Zieliński, manager ds. exportu w Zakładach Mięsnych Olewnik (fot. materiały prasowe)

W mojej ocenie dla rozwoju eksportu mięsa wieprzowego z Polski bez wątpienia strategiczne będą rynki azjatyckie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Zieliński, manager ds. exportu w Zakładach Mięsnych Olewnik.

Piotr Zieliński zwraca uwagę, że potencjał popytowy w samych Chinach jest wciąż ogromny. - Jednak szczególnie istotny jest fakt, że popyt na tamtejszym rynku nadal mocno rośnie. Chiny silnie się rozwijają, nawet jeśli dynamika wzrostu nieco spadła. Poza tym, inwestycje firm chińskich w branżę mięsną za granicą wyraźnie wskazują, że konsumpcja mięsa będzie tam mocno rosnąć - uważa manager ds. exportu w ZM Olewnik. - Duży potencjał dla polskiego sektora mięsnego ma także Rosja, ale oczywiście w tym przypadku istnieje duża wrażliwość eksportu - dodaje.

Zakłady mięsne Olewnik współpracują w zakresie promocji polskich produktów na rynkach światowych z krajowymi organizacjami branżowymi: Związkiem Polskie Mięso, Stowarzyszeniem Rzeźników i Wędliniarzy, oraz Unią Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. - Współpraca układa się dobrze. Organizacje w miarę swoich możliwości wspierają nasze działania eksportowe. Targi i wyjazdy dyplomatyczne, oraz wszystkie działania promocyjne organizowane przez ARR i MRiRW również pomagają w rozwoju eksportu - mówi Piotr Zieliński. - Ponadto duże znacznie ma promocja polskich znaków jakości za granicą - zaznacza.

Rozwój sprzedaży zagranicznej wiąże się jednak z koniecznością radzenia sobie z różnego rodzaju barierami. - Wejście na nowy rozwinięty rynek wymaga dużego wsparcia marketingowego, badań i często sporych inwestycji - przyznaje przedstawiciel ZM Olewnik. - Chociaż polski przemysł mięsny ma nadal w niektórych aspektach pewną przewagę konkurencyjną, związaną głownie z niższymi kosztami pracy, to niestety często polskie firmy nie są w stanie jej wykorzystać. Dzieje się tak ze względu na niższą w stosunku do zagranicznej konkurencji produktywność i brak specjalizacji produkcji. Poprawa tego stanu to proces, który postępuje, chociaż często w bólach, ale na ogół także z pełnym zrozumieniem i konsekwencją zarządów spółek mięsnych - ocenia.

- Drugi ważny aspekt to wsparcie rządu dla branży mięsnej, która zatrudnia przecież ponad 100 tysięcy pracowników. Przez ostatnie lata nasz sektor dobrze radził sobie z konkurencją zewnętrzną i miał znaczny udział w tworzeniu krajowego PKB. Jeżeli ten rozwój ma trwać dalej, musimy wyjść z własnego podwórka i szukać innych rynków zbytu. W tym kontekście niezbędne są jasne i silne narzędzia promocyjne a także zachęty inwestycyjne - puentuje Piotr Zieliński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dyr. rozwoju biznesu 05-02-2014, 21:33:
Zgadzam sie. Azja to swietny kierunek dla naszego exportu mięs

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 306) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH