Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Marine Harvest: Inwestujemy dziś w Polsce głównie w usługi

- Mamy ogromne moce produkcyjne w Ustce i duże możliwości ich zwiększania. Ale zawsze poszukujemy kolejnych możliwości wzrostu, dlatego nie wykluczamy niczego. Obecnie w większym stopniu inwestujemy w usługi niż w przetwórstwo - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl John-Paul McGinley, dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe i członek zarządu Morpol S.A.

Marine Harvest: Inwestujemy dziś w Polsce głównie w usługi
John-Paul McGinley, dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe, członek zarządu Morpol S.A., fot. Marine Harvest

John-Paul McGinley, pytany o plany inwestycyjne Marine Harvest w Polsce, wskazuje, że wliczając zakup Morpolu w 2013 roku, koncern zainwestował w Polsce setki milionów euro.

- Wydaje się oczywistym, że aby wspierać nasz wzrost, konieczne będą kolejne inwestycje. Kluczowe znaczenie mają dla nas technologie, dlatego mocno inwestujemy w nowe rozwiązania technologiczne i innowacje. Planujemy na pewno dalsze inwestycje w Polsce, chcemy je kontynuować. Nie mogę podać szczegółów, ale będziemy chcieli wspierać nasz wzrost i utrzymać jego 20-procentowe tempo w kolejnych latach. Centrala Marine Harvest Corporate jest gotowa wspierać nas w tym procesie widząc nasze dobre wyniki i zyski, które przynosimy dla całego biznesu - mówi.

McGinley przybliża jednocześnie obecny podział w strukturze grupy między Morpolem i Marine Harvest Central Europe.

- Morpol jest sercem Marine Harvest Central Europe. Europa Centralna to jeden z regionów sprzedaży dla całej grupy. W jego skład, oprócz Polski, wchodzą także Szwecja, Włochy, Niemcy, Austria, Szwajcaria i Czechy. Nasze biuro w Polsce odpowiada za wszystkie te kraje. Pozostałe regiony to: Europa Zachodnia, Wielka Brytania, Azja i Ameryka. Zarząd każdego z regionów prowadzi politykę dotyczącą sprzedaży i przetwórstwa na swoim obszarze. W Polsce, oprócz działu sprzedaży i marketingu, IT i finansów mamy zakład Morpolu, który dostarcza nam większość naszych produktów. Można więc powiedzieć, że Morpol jest bazą Marine Harvest Central Europe - dodaje.

Obecnie Marine Harvest dysponuje w Polsce trzema przetwórniami i jednym zakładem, który traktowany jest jako zaplecze techniczne.

- W całej Europie mamy łącznie 10 przetwórni. Morpol był pierwszą firmą na świecie, która postawiła na profesjonalizację przetwórstwa łososia. Dziś pozwala nam to na dystrybuowanie naszych produktów znacznie szerzej, szybciej i w najwyższej jakości, co generuje dużo większy popyt. To także sukces Polski oraz i kreatywności ludzi, którzy dziś pracują tutaj dla nas - podsumowuje McGinley.

Z Johnem-Paulem McGinley'em, dyrektorem zarządzającym Marine Harvest Central Europe oraz członkiem zarządu Morpol S.A. porozmawialiśmy także o strategii spółki, roli Polski w strukturze norweskiego koncernu oraz trudnej sytuacji na rynku łososia. Zachęcamy do lektury całego wywiadu w Strefie Premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marine Harvest RSS ALERT    /    Marine Harvest Central Europe RSS ALERT    /    Morpol RSS ALERT    /    łosoś RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb w Polsce RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb RSS ALERT    /    John Paul McGinley RSS ALERT    /    John-Paul McGinley RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.82.216
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.