Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Marine Harvest: Konsolidacja to naturalna kolej rzeczy na rozdrobnionym rynku rybnym

- Myślę, że konsolidacja to naturalna kolej rzeczy na rozdrobnionym rynku, gdzie funkcjonuje dużo niewielkich podmiotów. Aby być konkurencyjnym i bardziej efektywnym trzeba szukać korzyści skali, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż, jak i przetwórstwo - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl John-Paul McGinley, dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe i członek zarządu Morpol S.A.

Marine Harvest: Konsolidacja to naturalna kolej rzeczy na rozdrobnionym rynku rybnym
John-Paul McGinley, dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe, członek zarządu Morpol S.A., fot. Marine Harvest

John-Paul McGinley przyznaje, że sieci handlowe poszukują dziś przede wszystkim stabilnych i profesjonalnych dostawców, co jest trudne do osiągnięcia dla mniejszych firm. 

- Jako Marine Harvest Central Europe dywersyfikujemy dziś naszą działalność. Nie jesteśmy już tylko firmą łososiową. Sprzedajemy także makrelę, pstrąga, kawior czy sushi. Chcemy rosnąć także w tych kategoriach. Mamy bardzo dobrych dostawców, którzy dostarczają nam stabilny surowiec, a z drugiej strony dużą bazę klientów. Przejęcia to zawsze dobry sposób na zwiększenie udziałów w rynku. Zawsze szukamy naszych szans także w tym obszarze - mówi.

Dyrektor środkowoeuropejskiego oddziału Marine Harvest wskazuje, że największym rynkiem eksportowym dla polskich zakładów spółki są Niemcy.

- Jest to kraj z największymi sieciami handlowymi na świecie. W następnej kolejności najwięcej eksportujemy do Włoch i Skandynawii. Ogółem wysyłamy nasze produkty do 27 krajów. Eksportujemy ponad 90 proc. naszej produkcji w Polsce, ale pamiętajmy, że te 10 proc., które zostaje w Polsce to wciąż bardzo dużo, biorąc pod uwagę ilość przetwarzanego przez nas surowca - dodał.

McGinley uzupełnia, że Marine Harvest chce rozwijać się w ramach szeroko pojętej kategorii żywności convenience.

- Nieustannie obserwujemy trendy rynkowe. Propozycje naszego działu NPD, prognozującego i wyprzedzającego sytuacje na rynkach, na których jesteśmy obecni, są istotną częścią naszej strategii. Trend przekąskowy rozwija się na tyle szybko, że urósł do miana „czwartego posiłku dnia”, kiedy konsumenci zastępują w ten sposób śniadanie, obiad czy kolację. Otwarte przez nas zakłady produkujące sushi są jedynie początkiem realizacji naszych planów w szeroko pojętej kategorii convenience i food-on-the-go - przyznał.

Z Johnem-Paulem McGinley'em, dyrektorem zarządzającym Marine Harvest Central Europe oraz członkiem zarządu Morpol S.A. porozmawialiśmy także o strategii spółki, roli Polski w strukturze norweskiego koncernu oraz trudnej sytuacji na rynku łososia. Zachęcamy do lektury całego wywiadu w Strefie Premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marine Harvest RSS ALERT    /    Marine Harvest Central Europe RSS ALERT    /    John-Paul McGinley RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb w Polsce RSS ALERT    /    żywność convenience RSS ALERT    /    sushi RSS ALERT    /    konsolidacja branży rybnej RSS ALERT    /    branża rybna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 91.107.69.70
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.